Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Kiemelt hírek

Fürjes: Megkezdtük az 5-ös metró építését Budapesten

Pesti Hírlap

Létrehozva:

Forrás: Fürjes Balázs hivatalos Facebook-oldala

Próbafúrásokkal kezdődött meg az M5-ös metróvonal megépítésének első szakasza a Kálvin térnél – közölte a Budapest Fejlesztési Központ.

Az 5-ös metró megépítésével a csepeli és a ráckevei HÉV összefonódva, a Boráros tér érintésével a Kálvin térig jár majd, ami azt jelenti, hogy átszállás nélkül lehet a metróvonalakat elérni.

A metróhoz tervezett alagút a Kálvin téri végállomásnál éri el a legnagyobb, 50 méteres mélységet, vagyis a 38 méter mélységben haladó 4-es metró alá érkezik. Később a szentendrei, a csepeli és a ráckevei vonalakat egy Duna alatti alagúttal kötik majd össze, amellyel létrejön az 5-ös metró.

Szerdán a geotechnikai feltárásokkal (fúrásokkal, szondázásokkal) kezdődött meg az építkezés a Kálvin térnél. A fúrógépek a Kálvin tér környezetében akár 65-70 méter mélységig is lejutnak. Vitézy Dávid elmondta: a Kálvin téri alapkőzet agyagból és agyagmárgából van; e fölött rakódott le a Duna üledéke, ahol agyagos, kavicsos, homokos talajt találtak. A fúrások célja, hogy megállapítsák, pontosan milyen mélységben, miként változik a talaj összetétele.

Fürjes Balázs államtitkár elmondta: a tervezett alagút nyomvonalán 50 méterenként csaknem 100 próbafúrást végeznek el egy hónap alatt.

„Budapest nem csak a Belvárosból áll! Budapest minden polgára, minden városrésze, minden kerülete egyenrangú. A külső kerületek és az agglomerációs gyűrű lakóit is megilletik a jó életkörülmények, a jó közlekedés. A csepeli és ráckevei HÉV-vonalak Kálvin térig történő meghosszabbításával és az 5-ös metró megépülésével gyorsabban lehet bejutni a déli városrészekből és az agglomerációból Budapest belső területeire” – mondta Fürjes.

A külső kerületekből és az elővárosokból naponta egymillió ember érkezik Budapest belvárosába, a főváros közútjai pedig telítődtek, mindennaposak a dugók. Emiatt egyrészt javítani kell a budapesti, főként a kötöttpályás tömegközlekedést, másrészt szükség van a külső városrészek közötti közvetlen kapcsolatot teremtő, hiányzó északi és déli peremhidakra (Galvani, Aquincumi). Építeni kell a külső csomópontokon P+R és B+R parkolókat is, hogy le lehessen tenni az autót, és kényelmesen át lehessen váltani közösségi közlekedésre.

168.hu

Legnépszerűbb cikkeink