Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Archív cikkek

A nevetés a bezárkózás egyik legjobb ellenszere

Zsigmond Viktória

Létrehozva:

Fotó: Shutterstock

Ha megjelennek a kijárási korlátozások miatti depresszió tünetei, akkor sem szabad beletörődni. Lehet tenni azért, hogy ne fajuljon el a dolog.

Alvászavar, kedvtelenség, rossz közérzet – ezek mind a karantén miatti magunkba fordulást jelenthetik. Nem is csoda, hogy sokan átélik most mindezeket, hiszen már több mint egy hónapja a saját lakásuk foglyai. Az emberek nagy része azonban először csak legyint, és későn jön rá, hogy ezek valóban probléma jelei lehetnek. A depresszió gyakorlatilag maga a bezárkózás, így nagyon is érdemes magunkra figyelni.

„Azonban nehezíti a helyzetet, hogy depresszió esetén többről van szó, mint a bezártság érzéséről, hiszen ez egzisztenciális probléma is. Olyan súlyos kérdések merülnek fel, amik pánikszerű érzéseket hoznak elő az emberből: lesz-e munkánk, lesz-e hol laknunk, lesz-e mit ennünk” – mondta a Pesti Hírlapnak Csehák Hajnalka pszichológus.

„Sajnos a mostani helyzetben mindenkinek megvan az esélye arra, hogy ezek a depresszív, befelé forduló tünetek megjelennek, de erre fel lehet készülni és lehet ellene tenni”

– tette hozzá a szakember, aki szerint megoldást jelenthet, ha tudatosan megtervezzük, kivel mikor beszélgetünk, erre ki kell használni a virtuális teret. Mint mondta, ez azért fontos, mert az emberek társas lények, és most a baráti, munkahelyi, vallási közösség kommunikációi – amik azt mutatják, hogy helyünk van a világban – megszűntek vagy lecsökkentek, ami miatt az ember még magányosabbnak érezheti magát a nagyvilágban.

Nehezebb dolguk van azoknak, akik teljesen egyedül vannak ezekben a nehéz időkben, de számukra is van kiút. Nekik – és egyébként mindenki másnak is – azt tanácsolja Csehák Hajnalka, hogy mosolyogjanak, nézzenek vicces filmeket, képeket, vagy az internetet használják ki arra, hogy nevessenek egy jót. Végül a pszichológus hozzátette:

„A mosoly az egyik legjobb fegyver a depresszió ellen. E mellett alkossunk, például a barkácsolás, a horgolás vagy az origami is segíthet a bezárkózás elkerülésében.”

Legnépszerűbb cikkeink