Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Kiemelt hírek

Új áron adják a használt autókat

Létrehozva:

Csontos Zoltán, a Csonti Car vezetője beszél a használtautó-helyzetről | Fotó: Dimény András

Eladni most éri meg, venni a legkevésbé, ugyanis Európában 1995-ben adtak el utoljára olyan kevés új autót, mint 2021-ben.

A használt autók ára lassan eléri az új autókét. 

Az InfoRádióban Az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese ismertette a 2021-es autópiaci trendeket. A 2021-ben tapasztalható csökkenés még a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének korábbi, igencsak negatív becslését alulmúlta. A szervezet ugyanis 126-127 ezer új autó értékesítését prognosztizálta, ehhez képes 5 százalékkal kevesebb, 122 ezer új autó talált gazdára – mondta Krepsz Zoltán, aki szerint elsősorban az új autók piacán tapasztalható problémák miatt vesznek egyre többen használtat. Ennek következménye pedig a használt autók árának emelkedése.

– Visszaköszönt az a régi, merkuros korszakban tapasztalt állapot, hogy új áron mérik a használt autókat – fogalmazott. Az új autók értéke pedig 20-25 százalékkal megdrágult, így most jól jár, aki használt autót ad el.

Az eladások terén továbbra is a SUV-ok vezetnek, a 122 ezer új autóból 56 ezer ilyen típust adtak el Magyarországon, ami 45 százalékos piaci részesedést jelent. A Suzuki Vitara a piacvezető, mellé megérkezett a Dacia Duster is. A hagyományos, középméretű autók népszerűek, például az Opel Astra vagy a VW Golf.

A prémium márkák esetében nagyjából 5700 autóval a Mercedes még épp bekerül a top 10-be, majd a BMW és a Volvo következik, míg az Audi alig 2100 darabos eladással pedig igencsak alulmúlja korábbi önmagát. Ami pedig az elektromos autókat illeti, 2021-ben is a KIA e-Niróra esett a legtöbb magyar vevő választása.

A személyautók között a legnépszerűbb Suzuki növelni tudta az eladásait a tavalyi évben, a második Toyota és a harmadik Ford is kevesebb autót értékesített, mint egy évvel korábban.

Az Opelnél kétharmadára, a Renault-nál a felére csökkentek az eladások, de a Skoda, a Dacia és a Volkswagen is kevesebbet értékesített Magyarországon, mint 2020-ban. Ami a gyártók versenyét illeti, Krepsz Zoltán a KIA jó szereplését emelte ki, mely a 2020-as 6200-6300 darabos értékesítést 2021-ben 9100 fölé tudta tornászni, ezzel a legnagyobb növekedést elérve a magyarországi piacon.

Inforádió / PH

Legnépszerűbb cikkeink