Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Magyarország

Olyan meleg van a 3-as metrón, hogy ivókutakat építettek az állomásokra

Zelki Benjámin

Létrehozva:

Munkavonat az Ecseri út metróállomáson / Fotó: Máthé Zoltán/MTI

Idén nyáron még biztosan nem lesz légkondi a 3-as metróban. Addig megérkeztek az ivókutak.

Higiénikus, rozsdamentes acél, palack töltésére is alkalmas ivókutakat helyeznek ki a 3-as metró nyolc állomásán, derül ki a főváros sajtómeghívójából.

A kutakat kedd délután 2 órakor adják át hivatalosan. A helyszínekről annyit tudni: az egyik a Lehel téri állomáson lesz.

Akik rendszeresen utaznak a 3-as metrón, tudják, hogy rendkívül meleg van rajta a nyári hónapokban, mivel a szerelvényeket légkondi nélkül újította fel az orosz gyártó. A tavalyi év folyamán azonban rendre felmerült, hogy utólag szereljék be a légkondit a 3-as metróba. Korábban még a BKV és Tarlós István is azt mondta főpolgármestersége alatt, hogy technikai okokból nem megoldható a légkondi utólagos beszerelése.

A BKV később már úgy nyilatkozott, jobban megvizsgálták, és mégis megoldható az utólagos klímásítás. Az önkormányzati választások előtt pedig már minden főpolgármester-jelölt megígérte a légkondi beszerelését. A Népszava májusi cikke szerint a tendert már kiírták a metrókocsik klímásítására, de az idén nyárra biztosan nem készül el.

Karácsony Gergely szerint a beszerelés ára nagyjából 6-10 milliárd forintba kerülhet, és a pénz rendelkezésre is áll. Csakhogy a felújított kocsik szerkezetéhez hozzá kell nyúlni, és az veszélyezteti a garanciát, amit az orosz gyártó adott a szerelvényekre. A BKV jelenleg is perben áll az orosz gyártóval a késedelmek és a kocsik hibái miatt, így logikus megoldás lenne, ha az orosz fél a kötbér elengedése fejében beszerelné a légkondikat. De egyelőre nem tudni ilyen megállapodásról.

Metróért Egyesület: Az orosz fél még nem járult hozzá a klimatizáláshoz

Már be is jelentkezett két cég, amely saját költségén elkészítené egy-egy légkondival felszerelt kocsi prototípusát, tudtuk meg Bíró Endrétől, a Metróért Egyesület elnökétől. Ekkor derülne ki, hogy valójában hogy oldható meg a klímásítás.

Egyelőre azonban a gyártó Metrovagonmas nem járult hozzá a kocsik átalakításához. Márpedig anélkül nem lehet megkezdeni a munkákat, mert akkor ugrik a kocsikra vállalt gyártói garancia, mondta el Bíró Endre.

Legnépszerűbb cikkeink