Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Archív cikkek

Segítünk, hogy ne tévedjen el a lezárt Nyugatiban

Pion István

Létrehozva:

Ilyen lesz / Forrás: Vitézy Dávid/Facebook

A MÁV péntektől december elejéig lezárja a Nyugati pályaudvar utascsarnokát. Honnan indul a vonatom? Mit kapnak a munkák végén a vonatozók? Minden kérdésre válaszolunk.

Tavaly nyáron zártak le utoljára pályaudvart – a Keletit. A Nyugatiban utoljára 2015-ben a vágányzat halaszthatatlan felújítását végezték, idén a pályaudvaron ismét munkálatokat végeznek, de ezúttal szerencsére a vonatozók csak egy kis részét érinti a beavatkozás.

A jelenlegi munkák során az Eiffel által tervezett csarnoképület rekonstrukciója kezdődik el, amelynek már igazán itt volt az ideje.

Már tarthatatlanok voltak az állapotok, az épület a legkisebb esőben is beázik, az utasok esernyővel keresik a vonatukat,

írta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezetője Facebookján.

A 9 milliárd forintos beruházás során a tető és az üvegfal felújítására kerül sor, a gyorsétterem és a homlokzati hat kisebb torony tetőszerkezeteinek műemléki rekonstrukciója is megvalósul, illetve a csapadékvíz-elvezető rendszert is átépítik, a felsővezeték-hálózatot is megújítják. A csarnok belsőépítészeti megújítására, a helyiségek, burkolatok, peronok felújítására azonban még várni kell.

2021-től várhatóan az aluljáró felújítása is megindul, valamint modern utastájékoztató rendszer, LED-es kijelzők kerülnek kiépítésre.

A vágányokhoz nem nyúlnak

A Nyugati vágányainak és váltórendszerének cseréje ebbe a projektbe nem fér bele, az jóval nagyobb költséget igényel, ami még nem áll rendelkezésre. Azaz a vonatok továbbra is döcögve fognak a Nyugatiba érkezni.

„Azonban ennek tervezését is rövidesen megkezdi a MÁV, a Nyugati és Rákospalota-Újpest, illetve a Nyugati és Kőbánya-Kispest közötti vasúti szakaszok felújításának tervezésével együtt” ‒ mondta lapunknak Vitézy Dávid.

„A vágányok felújításánál azonban azt is figyelembe kell venni, hogy a Nyugati és Déli pályaudvart egy Duna alatti alagúttal szeretnénk összekötni, a Nyugati pályaudvar vágányait így idővel a föld alá szeretnénk süllyeszteni. Ennek megvalósíthatósági tanulmányára rövidesen ki is írjuk a tendert ‒ tette hozzá a BFK vezérigazgatója. ‒ Az Eiffel által tervezett csarnok felújítását azonban addig is megkezdjük, mivel a műemlék épület természetesen később sem kerül elbontásra” ‒ mondta Vitézy.

HONNAN INDUL A VONATOM?
Mivel a pályaudvarnak csak a csarnokát újítják fel, a Westend oldalából, illetve a pályaudvar másik széléről induló elővárosi járatokat a felújítás nem érinti, csak a Debrecen, Nyíregyháza és Szeged felé tartó távolsági vonatokat.

A felújítás május 8-án, pénteken 22:00-kor veszi kezdetét, és az első ütem május 10-én, vasárnap üzemzárásig tart. Ekkor a fent említett távolsági vonatok többsége Zugló megállóhelyről indul, és oda is érkezik. Zugló és a Nyugati pályaudvar között ezen vonatok utasai az S21-es, S50-es, Z50-es személyvonatokat használhatják. További részleteket a www.mavcsoport.hu honlapon olvashatnak.

Május 11-étől június 19-éig már a szegedi, debreceni és nyíregyházi intercity vonatok is elérik a Nyugatit, csak a csarnoképületbe nem jönnek be, helyette a vágányok elején állnak meg a szerelvények. A Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony sebesvonatok végállomása továbbra is Zugló lesz. A csarnok felújítása decemberig tart, de a további munkálatok során a vonatközlekedésben csak enyhébb korlátozások lesznek, ígéri a MÁV.

A Nyugati pályaudvart ezen időszak alatt az aluljárón át lehet megközelíteni, a felszínen csak a Westend, valamint a McDonald’s irányából lehet bejutni, a csarnok és a körút felőli főbejárat ezen idő alatt zárva tart.

Legnépszerűbb cikkeink