Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Archív cikkek

Vitézy a fővárosi sebességkorlátozásról: jó kompromisszum született

Létrehozva:

A Facebookon fejtette ki véleményét Vitézy a fővárosi sebességkorlátozási tervekről, alapvetően jónak látja a terveket.

Vitézy Dávid több pontban foglalta össze véleményét a sebességkorlátozásról és az erre vonatkozó, a napokban nagy port kavart fővárosi tervekről. Bejegyzéséből kiderül, hogy egyetért a főváros vezetésének szándékaival és nagy vonalakban osztja a megnevezett eszközöket, ugyanakkor tesz néhány észrevételt is.

„Egy budapestinek kétszer akkora esélye van halálos közúti baleset áldozatává válni, mint egy londoninak, és háromszor akkora, mint egy bécsinek – azokról a városokról nem is beszélve, mint Osló vagy Helsinki, ahol nullára tudták csökkenteni a halálos balesetek számát” – írja Vitézy, aki szerint óriási a megengedett legnagyobb sebesség szerepe a cél elérésében: „10-ből 1 esetben hal bele egy gyalogos, ha harminccal, míg 10-ből 4-szer, ha ötvennel közlekedő jármű üti el. Hetvennél pedig lényegében nincs esély túlélni egy gázolást.”

A 30 km/órás sebességkorlátozás jelentős részben már meg is történt az elmúlt tíz évben ugyanakkor a belvárosban, a körúton belül lehet, és kell is tovább lépni ezen a területen, a 70 km/órás megengedett sebesség általános betiltása Budapesten azonban túlzás lett volna – írja Vitézy, aki szerint a repülőtéri gyorsforgalmin vagy az autópályák bevezetőin az 50-re csökkentés indokolatlan. „A fűnyíróelv helyett tehát az a helyes, ha útszakaszonként, utcánként történik a megengedett sebességhatárok felülvizsgálata, a helyi adottságok és közterületi viszonyok figyelembe vételével. A táblázás pedig általában nem elég, a forgalmi rendnek kell olyannak lenni, ami nem csábít a megengedett sebesség túllépésére, száguldásra – különben mit sem ér az egész intézkedés.”

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója örömét fejezi ki, hogy a főpolgármester és a városházi ellenzéki Fidesz-frakció egyetért a balesetben elhunytak számának radikális csökkentésében. Mint írja a végül – a közgyűlési frakciókkal való egyeztetés értelmében módosult – javaslat elfogadásával jó kompromisszum született. A Láng Zsolt, fideszes frakcióvezető által benyújtott módosító javaslat egyetértett az eredeti javaslat céljaival, annyiban módosítva a javaslatot, hogy a megengedett sebesség csökkentéséről útszakaszonként szülessen döntés. A módosító javaslatokat Karácsony Gergely mind elfogadta.

Security Check Required

No Description

Legnépszerűbb cikkeink