Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Magyarország

A magyar kitermelőket segíti a Kifli.hu

Létrehozva:

Leszüretelt cseresznyét rendez el egy ládában egy munkás az Állami Gyümölcstermesztési Kutatóintézet érdi kísérleti telepén, az Elvira Majorban 2013. június 11-én. | Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt

A Kifli.hu új beszállítói programot dolgozott ki a magyar kistermelők számára, hogy a webáruházban emelkedjen a magyar termékek aránya.

Peter Klekner, a cég ügyvezető igazgatója keddi online sajtótájékoztatóján példaként említette, hogy a friss áru kategóriában, amelybe a zöldség és gyümölcs is tartozik, a termékek 45 százaléka származik magyar termelőktől. A mostani programtól azt várják, hogy ez az arány elérje az 50 százalékot, ezért bővítik a jelenleg több mint 400 termelőt számláló, magyar beszállító kört.

Szabó Réka, a Kifli.hu kereskedelmi igazgatója közölte, az új beszállítói programnak négy alappilére van: finanszírozás, marketing, logisztika és csomagolás, valamint az adminisztráció.

A partnerek anyagi kockázatának csökkentése érdekében a Roger pénzintézettel közösen egyedi finanszírozási konstrukciót alakítottak ki, így a termelők számláit akár már három napon belül ki tudják egyenlíteni.

A kistermelőknek jellemzően nincs marketingcsapatuk, ezért a termékeik népszerűsítésében is segít a cég, amely kommunikációs csatornáin mutatja be a termékeket.

Szabó Réka szerint a kis induló vállalkozásoknál előfordul, hogy nem tudják, hogyan juttassák el a termékeiket a kiskereskedő raktárába, ezért a csomagolásban és a fuvarszervezésben is adnak tanácsot. A termelői szerződés kialakításánál pedig arra törekedtek, hogy csökkentsék a kistermelők adminisztrációs terhei.

A Magyarországon a Kifli.hu webáruházat működtető cseh társaság, a Rohlik Group a 2020-as évet 300 millió eurós bevétellel zárta, amely több mint 100 százalékos éves növekedésnek felel meg. Jelenleg több mint 750 ezer vásárlóval rendelkeznek három piacon – ismertette a cég még márciusban.

Tény, hogy a cég már a koronavírus-járvány előtt is dinamikusan fejlődött a magyar piacon, ám a karanténidőszakban egyre népszerűbb lett az e-bevásárlás és a házhoz szállítási szolgáltatás, a Kifli.hu pedig alkalmazkodni tudott a helyzethez.

MTI / PH

Legnépszerűbb cikkeink