Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Kiemelt hírek

Egyre nagyobb a botrány a Klubrádió körül

Létrehozva:

Fotó: Dimény András

Az NHMM Médiatanácsa szeptemberben három érvénytelenségi okra hivatkozva utasította el a Klubrádió kérelmét.

A Fővárosi Törvényszék szerint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa minden tekintetben teljesen jogszerűen, a médiatörvény és a pályázati felhívás szövege alapján zárta ki a Klubrádió Zrt.-t a Budapest FM 92,9 MHz rádiós pályázatból – írta a Media1.

Az NHMM Médiatanácsa még 2020. szeptember 11-én három érvénytelenségi okra hivatkozva utasította el a Klubrádió kérelmét a február 14-én lejáró rádiós frekvenciájára vonatkozó jogosultságának meghosszabbítására. A Klubrádió szerint az ellentmondások nem indokolnák frekvenciapályázatának elutasítását, ezért megtámadták a döntést. A bíróság viszont csütörtökön mindhárom kérdésben a Médiatanácsnak adott igazat.

A rádiót emellett 300 ezer forint perköltség és 35 ezer forint illeték megfizetésére kötelezte a bíróság – írta a Telex. Arató András, a Klubrádió Zrt. többségi tulajdonosa a 168.hu-nak azt mondta, nem lepődött meg az ítéleten. „És azon sem, hogy a Fővárosi Törvényszék bírói tanácsa csak két dolgot nem vett figyelembe az ítéletében: a tényállást és a jogszabályokat”. Arató a portálnak azt is elárulta, hogy ítélet ellen fellebbezéssel fordulnak a Kúriához. „Nincsenek illúzióim azzal a Kúriával kapcsolatban sem, amely a frekvencia meghosszabbítási perben, az azonnali jogvédelem iránti kérelmünket elutasító Fővárosi Törvényszék ítélete ügyében, az előírt 15 nap helyett 8 hete nem hozott döntést” – zárta.

Tamás Gáspár Miklós filozófus pedig azt mondta a lapnak, nem vonja kétségbe az ítélet jogszerűségét. „Lehetséges, hogy az ítéletet jogszerű, de az biztos, hogy igazságtalan” – tette hozzá. A filozófus hétfőn az ATV bojkottjára szólított fel, mivel a Klubrádió frekvenciasávját az ATV-csoporthoz és a Hit Gyülekezete vonzáskörzetéhez tartozó Spirit FM-nek juttatta a Médiahatóság. 

A kezdeményezéshez csatlakozott Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő is, aki a bíróság döntése után azt mondta a 168.hu-nak, hogy fenntartja az ATV-csoportot illető bojkottját.

Iványi Gábor, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség vezetője pedig épp csütörtök reggel jelentette be, hogy egyetért az ATV bojkottjával. A bíróság döntése után az ítéletet is kommentálta laptársunknak: „Egyértelmű jelenség, hogy a bíróságokon érvényesül a Fidesz egész pályás letámadást konkretizáló mozgása, és hogy a bíróságok sajnálatos módon most aszerint döntenek, ahogy az a Fidesznek kedvez. Ez szomorú, és ez szégyen” – mondta.

Úgy tűnik, a Klubrádió vezetősége markánsabban is fellépne a Spirit FM ellen: a 168.hu több, egymástól független forrásra hivatkozva írta, hogy Arató András kezdeményezte Ónody-Molnár Dóra újságíró kirúgását Lakner Zoltánnál, a Jelen című hetilap főszerkesztőjénél, amiért a lap újságírója heti egy adásban szerepet vállalt a Spirit FM-nél. Arató tagadja, hogy ilyesmi történt volna.

PH

Legnépszerűbb cikkeink