Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Nagyvilág

Alig egy hónapot működő kormánykritikus televízió zárt be Törökországban

Létrehozva:

Képünk illusztráció/ Mustafa Kamaci / Anadolu Agency

A főszerkesztő közlése szerint nem tudott többé ellenállni a tudósításai miatti masszív kormányzati nyomásnak.

Befejezte a műsorszórást az alig egy hónapot működő Olay TV kormánykritikus televízió Törökországban pénteken, mert főszerkesztője, Suleyman Sarilar szerint nem tudott többé ellenállni a tudósításai miatti masszív kormányzati nyomásnak.

“Tudatosult bennünk, hogy nem tudjuk többé fenntartani műsorunkat” – mondta Sarilar a tévé utolsó adásában.

Sarilar az Olay TV tulajdonosára, Cavit Caglarra hivatkozva közölte, hogy nem tudják folytatni tevékenységüket.

A televíziót eredetileg 1994-ben alapította Caglar üzletember és korábbi miniszter, de az adó tavaly bezárni kényszerült. Az Olay TV idén november végén indult újra kormánykritikus álláspontjáról ismert újságírói gárdával.

Az Evrensel és a BirGün török napilapok feltételezései szerint az Olay TV azt követően került kormányzati össztűz alá, hogy közvetítette a harmadik legnagyobb parlamenti tömörülés, a kurdbarát Népek Demokratikus Pártja (HDP) parlamenti frakciójának ülését.

A török vezetés a HDP-t a nemzetközileg terrorszervezetnek nyilvánított Kurdisztáni Munkáspárt (PKK) “politikai kirakataként” kezeli. A PKK 1984 óta folytat fegyveres felkelést a délkelet-törökországi kurd kisebbség függetlenségéért. A HDP tagadja a közvetlen kapcsolatot.

Sarilar ugyanakkor megfogadta, hogy 180 kollégájával “fenntartja a szabad újságírói mentalitást”.

“Huszonhat napig sikerült sugároznunk, ami a legrövidebb műsorszórási idő a török televíziózás történetében” – hangsúlyozta Nevsin Mengu műsorvezetőnő a tévé utolsó programjában, tapsoló munkatársaival körülvéve, mielőtt elsötétült a képernyő.

(MTI)

Legnépszerűbb cikkeink