Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Magyarország

Időpontfoglalás kell a kormányhivatali ügyintézéshez

Létrehozva:

Forrás: Unsplash/Arlington Research

Csak időpontfoglalással fogadják az ügyfeleket a kormányhivatali ügyfélszolgálatok szerdától, aki teheti, intézze online hivatali ügyeit – közölte a Miniszterelnökség szerdán az MTI-vel.

Azt írták, hogy a járvány terjedésének, valamint a személyes kontaktusok számának csökkentése érdekében szerdától csak előzetes időpontfoglalással lehet ügyeket intézni a kormányablakokban és okmányirodákban.

Időpontfoglalásra az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon van lehetőség.

Az interneten elérhető központi időpontfoglaló alkalmazásban az ügyfelek ügyfélkapu regisztráció nélkül is foglalhatnak majd időpontot.

Ez alól kivételt képeznek a gépjármű-ügyintézéssel kapcsolatos ügykörök. Szerdától nem közlekednek a kormányablakbuszok, és a települési ügysegédi szolgálatok működését is felfüggesztik.

A többi kormányhivatali ügyfélszolgálaton telefonos, illetve e-mailben történő időpontfoglalás lehetőségét biztosítják, az elérhetőségek a kormanyhivatal.hu oldalon találhatók.

Az ügyintézők és ügyfelek biztonsága érdekében továbbra is kizárólag szájat és orrot takaró maszkban szabad tartózkodni az ügyfélszolgálatokon.

Közölték azt is, az elkészült okmányok személyes átvételére szerdát követően nem lesz lehetőség, azokat postai úton, levélküldemény formájában kézbesíti a kormányhivatal.

Felhívták az ügyfelek figyelmét, hogy a március 11. és június 18. közötti veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok változatlanul december 15-ig érvényesek.  

Azt javasolták, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket, illetve az e-papír szolgáltatást vegyék igénybe.

Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket.

Legnépszerűbb cikkeink