Kiemelt hírek
Della vagy pénz? – egy bot megérti
A chatbotok kiiktathatják a felesleges ember-ember kommunikációt a vállalatok életéből. Ehhez viszont nem árt tudni, mi az élet értelme.
A chatbot az az idegesítő kis felugró ablak a jobb alsó sarokban, amelyben egy ostoba gép mindenképpen társalogni akar velünk, cserébe ha bármi érdemlegeset kérdeznénk, megállna a tudománya. A legegyszerűbb botok a legegyszerűbb automatikus válaszokat adják – „köszönjük érdeklődését, hamarosan jelentkezünk” –, emellett alapvető kérdésekre adnak azonnali választ, mint például egy rendelés menete.
A bonyolultabb és összetettebb botok már-már a valódi kommunikáció illúzióját keltik. Az emberek javarészt azt gondolják, hogy érdemi információt csak hús-vér embertől lehet kapni, de az esetek többségében olyan információra van szükségük, amelyhez nem kell extra tudás.
Ezeknél a botoknál az igazi kihívás nem az, hogy a tényleges információt át tudják-e adni vagy sem, mert nyilvánvalóan igen, hanem hogy a felhasználó higgyen nekik – mondta a 168 Órának Deliága Ákos, a Talk-A-Bot Kft. egyik alapítója. A botnak kontextusba kell helyeznie a szöveget, amelyet a felhasználó beír. Az egy dolog, hogy az elütéseket, helyesírási hibákat fel kell ismernie – erre például egy sima weboldali kereső nem képes. Azt a szót, hogy Balaton, tizenhatféleképpen lehet rosszul leírni. És a botnak fel kell készülnie arra is, hogy valaki dellát akar utalni, és nem pénzt. Összességében a legfontosabb az, hogy ne nézzék hülyének a robotot az emberek. Senki sem fogad el hülyéktől tanácsot, és ha úgy tűnik, hogy a botnak fogalma sincs a világról, akkor nyilván más témában is megbízhatatlan.
Alapvetően ez is a legnehezebb feladat: hogy a bot okosnak tűnjön, miközben az emberek tesztelik. De hogy lehet ezt megcsinálni? Erre két módszer van: az egyik egy már létező szoftver testreszabása. Ezzel több hazai cég is foglalkozik, akár nagyvállalatok, bankok is kiszolgálhatók a Microsoft szoftverén alapuló rendszerrel. A másik esetben egy nyílt forráskódú nyelvfelismerő szoftver az alap, amelyre építve teljesen egyedi bot hozható létre. Ebben az esetben a teljes szolgáltatást a botfejlesztő végzi el. Ez jóval nagyobb szabadságot jelent a fejlesztésben, a cégnek egyetlen partnere lesz, maga a botfejlesztő, akinek el kell hitetnie az ügyfelekkel, hogy van olyan megbízható, mint a Microsoft. Ezt az utat nagyvállalatokat kiszolgálva Magyarországon csak a Talk-A-Bot járja. 2019 végén pedig kifejlesztették a cégen belüli chatszobát. Ez a Cheq.
A Cheq elérhető akár Viberen keresztül is, nem kell hozzá letölteni semmit. Cserébe azonnal értesíteni lehet az alkalmazottakat bármiről – a fizetésnap, a beosztás mind hozzáférhető. Ha a rendszer képes érzékeny adatok továbbítására, akár bérpapírt vagy munkáltatói igazolást is át lehet dobni Cheqen. A COVID is jól jött a Talk-A-Bot számára. Eddig több mint ötven cég használja a platform fizetős verzióját, köztük kisebb és nagyobb társaságok, kereskedelmi vállalatok és agrárcégek is vannak.
PH
(A teljes írást a legfrissebb, március 11-i 168 Órában olvashatják.)
-
Kiemelt hírek2024.08.16. 9:31
KRESZ-módosítás: már a gyalogos szándéka is elsőbbséget jelent a zebrán
-
Kiemelt hírek2024.08.26. 8:03
Két új HalfPrice üzlet is nyílik
-
Kiemelt hírek2024.10.03. 12:49
Bemutatták Gyurcsány krimijét
-
Kiemelt hírek2024.10.08. 12:12
Jön a visszaváltási rendszer benzinkutas verziója