Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Nagyvilág

Újabb 45 kilométernyi alagutat fúrhat a Las Vegas Strip alá Elon Musk cége

Létrehozva:

Fotó: Robin Beck / Pool / AFP

A Boring Company forradalmasítaná a sivatagi kaszinó- és konferenciaváros tömegközlekedését.

A két egyirányú, a végén fordulóval összekötött alagútban óránként 57 ezer utast szállíthatnak majd a repülőtér, a szállodák, kaszinók és a Raiders futballstadion között – számolt be a TechCrunch. 

Már idén áprilisban megnyitották a Las Vegas Loop első teszt-szakaszát, ami a repteret és a Las Vegas Convention Center rendezvényközpontot köti össze. Ám az utazóközönség nem volt tőle elragadtatva: ahelyett, hogy futurisztikus, automatizált járművek villámsebesen cikáztak volna velük az alagútban, sofőrök furikázták őket a legalapabb Tesla-modellekkel, méghozzá csigalassan, 15 km/órás sebességgel. A cég ezért az útszakasz rövidségét okolta, mondván, egy 1,2 kilométeres alagútban nem lehet úgy repeszteni, mint egy felszíni gyorsulási versenyen. Mégis sikerült meggyőzniük a vegasi városvezetést, hogy bővíthessék az alagutat, bár nem kapnak hozzá egyetlen adófizetői centet sem. A többszázmillió dolláros beruházást a vállalatnak saját tőkéjéből kell finanszíroznia, noha abban bíznak, hogy a nagy bevételű kaszinók és szállodakomplexumok is beszállnak majd, és legalább a saját megállóikat kifizetik. Három évet kaptak az építkezésre, és már az első félévben legalább öt megállót kell megépíteniük a tervezett 51-ből, emellett minden egyes megállót külön-külön engedélyeztetniük kell. 

A Teslák nem állnak meg a félszáz, egymást érő megálló mindegyikénél – ez tényleg egy örökkévalóságig tartana -, hanem egyik pontból a másikba szállítják majd az utasokat.  Egy fuvar a repülőtérről a belvárosba 10 dollárba (2800 forintba) kerül majd, és ami a felszínen 25 perces út lenne, a föld alatt csak 5 percbe telik. Még várni sem kell a megállóban, csak beülni az első Teslába, amik úgy sorakoznak, akár a taxik a droszton. Ha hosszabb lesz az alagút, az elektromos autók már mehetnek gyorsabban is, és persze az a cél, hogy minél hamarabb autópilótákra cseréljék a sofőröket. Az eredeti terv szerint sebesen sikló kapszulák szállították volna az utasokat az alagútrendszerben, amire mostanra ráragasztották a „Teslák a tárnában” gúnynevet.

Legnépszerűbb cikkeink