Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Kiemelt hírek

Változhat a parkolás rendszere Ferencvárosban

Létrehozva:

Képünk illusztráció | Fotó: Dimény András

Este 8-tól reggel 7-ig a csak a helyiek használhatnák a kijelölt parkolóhelyeket.

Csütörtökön tárgyalja a képviselő-testület azt az előterjesztést, amely a terézvárosi kezdeményezéshez hasonlóan kizárólagos lakossági parkolóhelyeket hozna létre Belső- és Középső-Ferencváros, valamint a József Attila-lakótelep közterületi várakozóhelyeinek 30 százalékán.

Mindezt Baranyi Krisztina, a IX. kerület polgármestere közölte Facebook-oldalán. Mint írta, ez egyebek mellett azt jelentené, hogy este 8-tól reggel 7-ig a csak a helyiek használhatnák a kijelölt parkolóhelyeket. A parkolási csomag része még, hogy növelnék a mozgáskorlátozottak várakozóhelyeinek számát, valamint, hogy a nagyobb forgalmú közlekedési csomópontokon, például az iskolák közelében Kiss&Ride (várakozni tilos) helyeket alakítanának ki.

Ezen felül mobilitási pontokat és koncentrált rakodóhelyeket létesítenének. Előbbieken (mérettől függően) csak mikromobilitási járművek (kerékpár, roller, cargo-kerékpár), illetve közösségi autómegosztásban érintett nagyobb gépjárművek (autó, robogó) helyezhetőek el; utóbbiakat elsősorban a kereskedelmi létesítményekhez igazítanák, viszont a polgármester szerint nagy segítséget jelentenének a helyieknek is, például költözés esetén.

Mint Baranyi írta, korábban, a pandémia alatt is létesítettek lakossági parkolókat Ferencvárosban, de ezek fenntartása jelentős élőerőt kívánt a kerülettől, hiszen közteresek és parkolóőrök állandó jelenlétére volt szükség a lezárásnál. A polgármester úgy látja, a mostani megoldás sokkal praktikusabb és olcsóbb Ferencvárosnak, mint a korábban alkalmazott módszer. Baranyi azt ígéri, ha csütörtökön a képviselő-testület megszavazza az előterjesztést, elindulhat a forgalomtechnikai tervek kidolgozása.

A polgármester posztjában arra is kitért, hogy 2020-ban is kezdeményeztek hasonló intézkedést a lakótelepen, de akkor a Budapest Közút elutasította a tervet. Baranyi úgy látja, mára viszont született megoldás. Azt írja, a Főpolgármesteri Kabinet által kidolgozott komplex csomag átültethető a IX. kerületre, és szerinte ez nem csak a helyiek kényelmét szolgálná, hanem többek közt enyhítheti az autók megnövekedett számából adódó környezeti károkat is.

168.hu / PH

Legnépszerűbb cikkeink