Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Magyarország

Pert nyert a Political Capital igazgatója a 888, a Figyelő és az Origo ellen

Pesti Hírlap

Létrehozva:

Krekó Péternek sérelemdíjat is megítélt a bíróság, és azt, hogy a kormánypárti lapok tegyenek közzé mentegetőző közleményt. A lapok arról írtak, Krekó pszichológiai hadviselési akcióban vett részt, amit nem tudtak bizonyítani. 

Krekó Péter, a Political Capital igazgatója még tavaly márciusban kormányközeli hírportálokat perelt be, amikor egy Kiszelly Zoltán által írt cikket (melyről később a nevét eltávolította a lap) közöltek, illetve annak valótlan állításait osztották meg. Az ügyben a Magyar Helsinki Bizottság ügyvédje, Tóth Balázs képviselte az elemzőt.

A Fővárosi Törvényszék első fokú ítéletében megállapította, hogy a figyelo.hu (mely lap főszerkesztője akkor Lánczi Tamás volt) kiadója megsértette Krekó Péter jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, amikor 2019 január elején megjelent „Kinek dolgozik Krekó Péter?” című cikkében

valótlanul állította a felperesről, hogy brit titkosszolgálati pszichológiai hadviselési akcióban vesz részt.

A G. Fodor Gábor főszerkesztő által vezetett 888.hu és az Origo szintén lehozták a fenti cikk állításait, ezért ezen oldalak kiadóját is elmarasztalta a bíróság.

A bíróság az alpereseket kötelezte arra, hogy az említett cikkek címe felett tegyék közzé a bírósági ítélet jogsértést megállapító rendelkezését, és tartsák ott minimum 30 napig, illetőleg a cikk elérhetőségéig. A bíróság ezen felül az alpereseket sérelemdíj megfizetésére is kötelezte.

Az ítélet érdekessége, hogy abban szerepel, hogy „a bíróság felhívására az alperes képviselője úgy nyilatkozott, hogy nem tud nyilatkozatot tenni arra vonatkozóan, hogy az általa csatolt bizonyítékoknak mi a forrása”. (Media1)

Legnépszerűbb cikkeink