Archív cikkek
Napi 2500-3000 ember használja a körúti új biciklisávokat
A BKK szerint sokan inkább biciklire ülnek a járványhelyzet végével, nem autóba.
Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat; a forgalmi adatok szerint a Nagykörút lett mára Budapest egyik leggyakrabban használt bringás útvonala – tartalmazza a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye, amelyet pénteken juttattak el az MTI-hez.
A nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta 2500-3000-en bicikliznek itt, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált – teszik hozzá.
A Nagykörúthoz hasonlóan a Bartók Béla út is erős kerékpáros forgalmat bonyolít. A mérések alkalmával ez az útvonal is rendszeresen meghaladta a kiskörúti kerékpársávon mért számokat. Az elmúlt hetekben voltak olyan napok, amikor a Bartók Béla úton közlekedő járművek közül minden negyedik bicikli volt.
A fővárosi önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten. A munka április elején a Bartók Béla úton kezdődött, amit a Tétényi út, az Üllői út, a Nagykörút, majd a Villányi út követett.
A fejlesztésekkel megvalósuló mintegy 20 kilométernyi új kerékpársáv nem csak a hossza miatt kiemelten fontos. Az új sávok jellemzően a leginkább hiányzó szakaszokat pótolják, így a korábban széttöredezett budapesti kerékpárforgalmi főhálózat összefüggőbbé, gyorsan és kényelmesen használhatóvá vált. Ennek köszönhetően a járványhelyzetből visszatérő közlekedők közül sokan nem az autót, hanem a kerékpárt választották – teszi hozzá a közlemény.
Arról, hogy az új kerékpársávok közül melyik lesz ideiglenes, és melyik marad meg végleg, várhatóan a nyár végén, csaknem félévnyi tapasztalat alapján születik majd döntés.