Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Archív cikkek

92 metrókocsi alján találtak repedéseket, az orosz gyártó a felelős

Vámosi Ágoston

Létrehozva:

Orosz gyártmányú budapesti metrókocsi inverter-felfüggesztésének repedése vagy törése / Forrás: VEKE/Facebook

Acélhuzalokkal kell a kocsik aljára kötözni a mázsás átalakító szekrényeket, mert az eredeti tartók már repedeznek, és a hegesztés is trehány.

Repedéseket találtak a felújított orosz metrókocsik alján – szúrta ki a VEKE Facebook-posztját az Index. Az egyesület szerint a repedések annak köszönhetőek, hogy a kocsik alján elhelyezett segédüzemi átalakítókat (inverter) túl vékony konzolos tartókra szerelték fel, és ez eddig nem látszott a vastagon ráfújt alvázvédő miatt. Mostanra viszont a 37 szerelvényből 18-nál már megjelentek a repedések. „Mondani sem kell mekkora balesetet tudna okozni, ha egy ilyen egy mázsás, hűtő méretű szekrény leszakadna egy kocsi aljáról menet közben” – írják a bejegyzésben.

A BKV szerelői egyelőre acélhuzalokkal kötözik oda a szekrényeket az alvázhoz.

Jelenleg nincs más lehetőség a VEKE szerint, ugyanis

az orosz gyártó szakemberei a járvány miatt mind hazamentek Moszkvába, ezért nincs aki hozzányúljon a megrepedezett kocsikhoz.

„Ahol megbontották az alvázvédőt, ott az is látszik, hogy nem csak a konzol alulméretezett, de a hegesztések is trehányak. A BKV garanciális javítást fog kérni, de ez idő” – teszi hozzá az egyesület.

Tüttő Kata, a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes kivizsgáltatta az ügyet, és kiderült, hogy a 222 metrókocsiból 92 alján repedeztek a tartók. Tüttő szerint a gyártó elismerte a hibát, és a nyáron minden kocsin erősebbre cserélik a tartókat.

Mind a csere, mind a leállás költségeit a felújítást végző orosz félnek kell állnia.

A BKV tájékoztatása szerint az érintett kocsikat kivonták a forgalomból, ami a 3-as metró felújítása miatt nem okoz jelentős gondot.

Legnépszerűbb cikkeink