Archív cikkek
Ömlik a pénz a BMW-gyár elhalasztott építkezésébe
Szinte semmi konkrétumot nem lehet tudni a debreceni BMW-gyár elhalasztott építkezéséről. A helyi polgármester, Papp László és Szijjártó Péter sem szolgál túl sok információval az ügyben.
A helyzet jelenlegi állását az Index foglalta most össze, de a Pesti Hírlap is többször adott hírt a gyárról:
- Elhalasztják a debreceni BMW-gyár építését
- Szijjártó reagált a BMW-gyár építésének elhalasztására
- Pár hónapot mindenképpen csúszik a debreceni BMW-gyár építése, állítja a cég
Az Index szerint a munkálatok jelenleg állnak, pedig a gyár megépítésére hatalmas összegeket adott az állam, aminek egy részét már el is költötték a munkálatokra.
Számokban ez jelenleg így fest:
- 44 milliárd forintos hitelt vett fel Debrecen város,
- 12,3 milliárd forinttal támogatja a kormány a beruházást, ezen felül
- 135 milliárdot különítettek el a terület infrastruktúrájának kiépítésére,
- 3,3 milliárdos állami támogatásból pedig egy magániskola épül Debrecenben, ami csak részben kapcsolódik a BMW-gyár megépítéséhez, de minden bizonnyal nélküle nem készülne el.
Mivel a járvány miatt jelenleg az egész projekt áll, így egyelőre csak annyi történt, hogy jelentős összegeket költöttek el a projektre, melyben kormányközeli cégek vesznek részt.
Ugyanakkor a gyár előbb-utóbb biztosan megépül, ezt hangsúlyozzák a BMW nyilatkozatai is. Magyarország több szempontból is kedvező a vállalatnak:
- a legmodernebb technológiákat képviselik a hazai gyárak
- szervezési megoldások tekintetében rugalmasak
- nemzetközi viszonylatban a hazai munkaerő olcsónak, viszont képzettnek számít
- a nyereségadó kulcsa alacsony
- mivel a hazai gazdaság autóipar-túlsúlyos, így rendelkezik minden olyan kondícióval, ami elsődleges a gyártóknak
A debreceni BMW-gyár elhalasztása ugyanakkor jelentős érvágás a gazdaságnak, ami abból következik, hogy a Magyar Nemzeti Bank már korábban kikalkulálta, hogy 3 év alatt a GDP 0,5 százalékát tenné ki, amivel most egy jó darabig nem számolhat a hazai gazdaság.