Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Kiemelt hírek

37 ezer kocsival is kevesebb lehet a belvárosban, ha elkészül az új Duna-híd – itt vannak a tervek

Létrehozva:

A Budapest Fejlesztési Központ azt kéri, bátran véleményezze bárki a fejlesztési terveket.

Az új déli Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózat első, a Fehérvári úttól a Gubacsi út-Illatos úti csomópontig tartó szakaszának bírálati engedélyezési tervei a közelmúltban elkészültek. Az új körút céljáról, legfontosabb jellemzőiről, forgalmi kialakításáról a mai napon, még az építési engedélyezési eljárás megindítása előtt a Budapest Fejlesztési Központ társadalmi párbeszédet indít, amelynek keretében lehetőséget adunk mindenkinek, hogy a fejlesztési terveket véleményezze, javaslatokat, észrevételeket küldjön számunkra a www.ujdunahid.hu weboldalon – írta a Facebookon Vitézy Dávid.

Az Új Duna-híd megépítése nem csak azért fontos, mert jobb kapcsolatot teremt Budapest déli városrészei, elsősorban Újbuda, Csepel és Ferencváros között, hanem azért is, mert jelentősen hozzájárulhat a belváros, elsősorban a Nagykörúton belüli területek forgalomcsillapításához – átadását követően 37 ezer, további kiegészítő forgalomcsillapító intézkedések megtétele esetén akár 55 ezer gépjárművel csökkentve naponta a belvárosi hidak terhelését. 

Ennek az az oka, hogy az M1-M7 felől az Egér úton és az Andor utcán Budapestre érkező autók a jövőben elkerülhetik a Rákóczi hidat, és az új hídon haladhatnak. Azáltal, hogy a Rákóczi híd délről érkező forgalma csökken, a Rákóczi híd a jövőben a Petőfi híd és az Erzsébet híd forgalmának átvételében is nagyobb szerepet tölthet be – hívta fel a figyelmet Vitézy.

Íme a teljes poszt:

A fejlesztés második üteméről, a pesti oldali folytatás nyomvonaláról a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020 februárjában megszületett határozatának értelmében az ősz folyamán indít átfogó társadalmi párbeszédet a Budapest Fejlesztési Központ.

Legnépszerűbb cikkeink