Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Kiemelt hírek

Vita a jegykiadó automatákról

Létrehozva:

A BKK szerint fejlesztik, Vitézy Dávid – a közlekedési központ volt vezérigazgatója – szerint azonban pont az ellenkezője történik: szerinte a fővárosi jegy- és bérletautomaták számának csökkentése miatt jelentős bevételtől esik el a közlekedési vállalat.

„Gyorsabb használat, megbízhatóbb működés, rugalmasabban módosítható felhasználói felület – ezek azok a fő jellemzők, amelyek mentén hamarosan fejlettebbé válik a Budapesti Közlekedési Központ jegy- és bérletautomata-hálózata” – fogalmazott a BKK minapi közleménye, amely az automaták kiszámíthatóbb és gazdaságosabb működését ígérte. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azonban kiszúrt egy félmondatot a korábban általa vezetett BKK közleményében, és nem mulasztotta el Facebook-posztban megjegyezni, hogy a bejelentés szembe megy azokkal a célokkal, amelyek miatt a rendszert korábban létrehozták. A kiszúrt félmondat: „a BKK nagyságrendileg 15 százalékkal csökkenti a készülékek darabszámát”. Vitézy szerint ezt a lépést semmi nem indokolja, sőt növelni kellene az jegyautomaták számát.

Amint a volt BKK-vezér írta, az értékesítési csatornák bővítése után 10 milliárd forinttal nőttek a jegyekből származó bevételek. „A gazdasági fenntarthatóság indoka éppen ezért hamis, az értékesítési csatornák szűkítése mindig bevételkieséshez vezet, tehát több pénzt ettől nem remélhet se a BKK, se a főváros” – tette hozzá.

A BKK közleménye az online értékesítés növekedésével indokolja az automaták számának csökkentését. Vitézy szerint azonban az automaták forgalma folyamatosan nő, és bár emelkedik a mobilvásárlások száma is, de arányaiban még mindig nagyon kevesen vásárolnak így jegyet, ráadásul ők sem az automaták rovására teszik ezt. „Az automaták a 24 órás készpénzes és kártyás hozzáférhetőséget biztosítják, és még így is sokkal kevesebb van belőlük, mint a hasonló méretű nyugati nagyvárosokban” – írta Vitézy.

A BKK bejelentése ugyanakkor azt ígéri, hogy nem a helyszínek, csak az automaták számát csökkentik, és a döntések előtt azokon a helyeken, ahol egyszerre több készülék üzemel egymás mellett, átnézik a berendezések használati statisztikáit, és ha akad köztük kihasználatlan készülék, azt megszüntetik, vagy áthelyezik egy másik, forgalmasabb csomópontba. A BKK azt ígéri, hogy a fejlesztés során az automaták stabilabbá és gyorsabbá fognak válni, ami lehetővé teszi, hogy kevesebb készülék is kiszolgálja a utasok igényeit.

Tálos Lőrinc

(Kiemelt kép: MOHAI BALÁZS – MTI) 

Legnépszerűbb cikkeink