Kiemelt hírek

Új termelői piac formálódik Budán

Published

on

Szabó Lajos és fia, Ádám | Fotó: Merész Márton

A Rozmaring kertvendéglő szervezésében.

Az éttermekhez kötődő termelői piacok nemcsak a létjogosultságukat bizonyították már, hanem azt is, hogy hasznosak mindenkinek, akit elérnek. Különös jelentőséget kapnak a személyes vendégkapcsolatok most, a fokozatos nyitás időszakában.

Budán is formálódik egy új termelői piac, a Rozmaring kertvendéglő szervezésében. A tulajdonos család egy ilyen élményközpontú programmal szeretné meghálálni törzsvendégei ragaszkodását is, akik az elviteles időszakban életben tartották az éttermet. 

Szabó Lajos vendéglős 30 évvel ezelőtt nyitotta meg a Rozmaringot, amelynek vezetésében ma már fiára, a szakmai tapasztalatait külföldön elsajátító Szabó Ádámra is támaszkodhat, aki tavaly novemberben tért véglegesen haza, és december óta foglalkozik főállásban az étterem ügyeivel.

Az a 170 nap, amíg kényszerűségből zárva tartottak, minden szempontból nehéz volt, de a menekülési útvonalat csakis előre tudták elképzelni. Így jött a képbe a szabadtéri közösségi rendezvény, a termelői piac ötlete. Ehhez kivételes adottságaik is vannak: az óbudai Duna part, a kertvendéglő tágas, és még tovább bővíthető szabad tere, a jó parkolási lehetőség, a gasztronómia iránt érdeklődő törzsvendégkör. Ehhez már csak azt a fonalat kellett fölgombolyítani, hogyan lesz ebből hiteles, színvonalas termelői piac húsvétra.

Ádám külföldi munkája során, például Dubaiban sem találkozott hasonlóval, ami végül megszületett. Mert nem bazárt, nem is food truckot képzelt el a Rozmaring előtti téren, hanem olyan közösségi, interaktív gasztronómiai programot, ami többféle, de egyformán rangos elemből áll. A hátteret, a garantáltan hiteles és élelmiszerbiztonsági szempontból is megbízható termelői kapcsolatokat a Zöldséges.com online portál hozta az első rendezvényre, amelynek a sonka, a tojás, a zöldség és a virág áll a fókuszában.

A próba jól sikerült: 15 kiállítóval és több száz, a legszélesebb korosztályokat képviselő érdeklődővel zárult az első termelői piac, és most már a pünkösdit szervezik. Amelynek a hagyományos ételek mellett a hagyományőrzés is a témája lesz. Szabó Ádám úgy tervezi, hogy negyedévente kétszer rendezik meg ezeket a programokat, azzal a gasztronómiai infrastruktúrával, amit a 30 éves családi kertvendéglő kínálni tud. A piactéren saját standja lesz a Rozmaringnak, frissen sült húsokkal, lángossal, sörrel és borral. A vasárnapi, 10-től 4-ig megrendezett program után pedig talán természetes folytatás lesz, hogy a vásározó család közösen beül vacsorázni az étterembe.

A tulajdonosok azt mesélik, hogy visszatérő vendégeiknek kellemes meglepetést okozott ez az új szolgáltatás. Azt eddig is tudták, hogy a Rozmaring kertvendéglőben sokféle funkciója működik a vendéglátásnak, de hogy még vidéki termelők áruját is idehozzák, azt nem sokan gondolták volna.

Szikora Katalin

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version