Magyarország
Az állami reklámköltések egyre nagyobb aránya kerül kormányközeli cégekhez
2020-ban a reklámbevételek visszaestek, holott az állam még növelte is az erre fordított keretét. Az állami reklámok 84 százaléka NER-közeli cégekhez kerül.
2019 első felében még az állami reklámkiadások 66, 2020 első felében már 84 százaléka került kormányközeli tulajdonú céghez a G7 kimutatása alapján.
A G7 az állami és egyéb reklámköltések kapcsán azt állapította meg, hogy a magyar médiapiac reklámbevételei 6,9 százalékkal csökkentek, az állam viszont 11,6 százalékkal többet költött reklámra.
Az állam részvétele a magyar reklámpiacon egyre nagyobb, a 2019-es 26 százalékról felment 32 százalékra. A legjelentősebb a napilapoknál és a közterületi reklámozásban az állami forrás aránya.
Egyes állami reklámozók csak NER-médiában költöttek: a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara kampány listaáron egymilliárd forintba került, és csak a TV2-csoportnál ment.