Connect with us

Fontos hírek

Féltik a gyerekeket

Létrehozva:

Fotó: Bielik István / Pesti Hírlap

Az utcában található iskola vezetése és a lakók szerint lenne jobb útvonal.

Alacsony forgalmú, keskeny, kertvárosi utcácska a Bogáncs utca Rákospalotán. Töredezett, rossz állapotú, betonból készült fekvőrendőr és KRESZ-tábla jelzi évek óta, hogy az iskola környékén 20 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben. – Itt szoktak állni az autók reggelente, amikor hozzák a gyerekeket – mutat az egyik lakó az iskola kerítése felé.

Február 20. után az északi szennyvízfőgyűjtő-csatorna továbbépítése miatt megállási tilalom lép életbe, hogy a felújítás idejére lezárt Közvágóhíd utcáról ide terelt 124-es, 125-ös, 170-es és 270-es közlekedését biztosítsák.

Fotó: Bielik István / Pesti Hírlap

A Károly Róbert Általános Iskola intézményvezetője kifejezetten aggályosnak tartja az elterelés nyomvonalát. Nem ért egyet a forgalom Bogáncs utcára terelésével. A kerületi polgármesternek írt levelében az áll: veszélyben érzi az általános iskola tanulóit, mivel a forgalomeltereléssel drasztikusan csökken a biztonságos közlekedés lehetősége. De az igazgató aggályosnak tartja a megnövekvő zajszintet és a romló levegőminőséget is. Az iskola udvarán álló játszótér mindössze pár méterre lenne a buszok kipufogóitól. Úgy tudjuk, hogy az iskola és a szülők véleményét sem kérték ki a buszok útvonalának tervezésekor.

– Az önkormányzat csak megrendelő, a terelés útvonaláról a BKK dönt – mondta lapunknak Bagyinszky Márta, a városgazdálkodási főosztály vezetője.

– Nem értjük miért nem a párhuzamos Szántóföld utcára terelték a forgalmat – mondja az utca egyik lakója, aki szerint kisebb bosszúságot jelentene, ha mindössze két utcával arrébb mennének a buszok. A Szántóföld utca – ahol jelenleg is van buszforgalom – kétsávos, a felezővonal útburkolati jellel jelölt, az egyik oldalán raktárak, gondozatlan területek találhatók.

Az ehhez képest szűk Bogáncs utcában eközben a fákat nyesik a lakók – szerintük azért, hogy hétfőtől elférjenek a buszok. Az utcában élők már látták a próbajáratokat a Bogáncs utcában. Úgy vélik: aki kitalálta a terelés útvonalát, biztos nem járt a helyszínen, nem mérte fel, milyen károkat okoznak ezzel a lépéssel.

– A környék utcái annyira szűkek, hogy csak a Bogáncs utca jöhet szóba – mondta lapunknak a BKK. A terelés útvonalát az önkormányzattal egyeztetve jelölték ki, ám a BKK elismerte, hogy a szakmai döntést egyedül hozta meg.

TL

Legnépszerűbb cikkeink