Magyarország
Kiírták a közbeszerzést a frankfurti villamosokra
A Budapesti Közlekedési Vállalat felhívása 35 darab légkondi nélküli, használt frankfurti villamos beszerzésének ágyaz meg. A vállalat szerint nem igaz, hogy a járműveket ne lehetne utólag klímával felszerelni.
Közbeszerzési felhívást tett közzé a BKV Zrt. összesen 35 darab használt, alacsonypadlós villamos beszerzésére. Eszerint az év végéig egy, a jövő év folyamán 14, 2025. január 1. és 2026. december 31. között pedig 20 darab jármű beszerzését tervezik – írta meg a Világgazdaság. A közbeszerzést a BKV felhívással induló tárgyalásos eljárásként folytatja le.
Az ajánlati felhívásban az szerepel, hogy a BKV a megkötendő szerződést a Fővárosi Önkormányzat döntése alapján biztosított forrásból tervezi finanszírozni. Kiegészítésként az ajánlatkérő közlekedési társaság ehhez hozzáteszi, hogy mivel a beszerzés fedezetéül szolgáló anyagi forrás az eljárás indításakor még nem áll rendelkezésre, fenntartja a jogot, hogy az eljárást az ajánlattételi határidőt követően – ha a szerződés finanszírozásának feltételei nem teljesülnek – eredménytelenné nyilvánítsa.
A felhívásban nem szerepel tervezett költség, viszont mivel ez a közbeszerzés gyakorlatilag a használt – Siemens-Düwag alacsonypadlós – frankfurti villamosok megvásárlásának ágyaz meg, a korábbi információk alapján valószínűsíthető a 8 milliárd forintot megközelítő összeg – tette hozzá a lap.
Mint arról korábban a Pesti Hírlap is beszámolt, Budapest városvezetése Frankfurtból vásárolna használt villamosokat, ezekre cserélnék a 47-49-es vonalán közlekedő Ganz csuklós szerelvényeket. A főpolgármester még júniusban fogadta el az erről szóló előterjesztést, amely szerint három ütemben összesen 35 darab használt, kötöttpályás jármű érkezne, mintegy 7,7 milliárd forintért.
A frankfurti villamosok beszerzésének tervét korábban komoly kritika érte, mert sajtóhírek szerint nem elég, hogy nincs bennük légkondi, de utólag sem lehet beszerelni, és a frankfurtiak éppen ezért válnának meg a szerelvényektől. A BKV erre úgy reagált, hogy az elmúlt években rohamosan fejlődött a klímatechnika, és a villamosokat eladó német közlekedési vállalat, a VGF 10-15 évvel ezelőtti sikertelen próbálkozása nem jelenti azt, hogy ma sem lehet beszerelni a légkondit a járművekre.