Magyarország

Aranyárban oldotta meg a BKK a nem járó viszonylatokra vásárolható jegyek problémáját

Published

on

Pár hónap és egy feljelentés után a BKK sikeresen megoldotta a nem létező járak utáni jegyeladás informatikai problémáját. Nem olcsón.

Módosította a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a jegyautomaták szoftverét, így már nem vásárolható azokban jegy a koronavírus-járvány miatt nem közlekedő hajókra és a 100E reptéri buszra. A két lehetőség kiiktatása 2,8 millió forintba került, írja az MTI. Ugyanakkor csak a nem működő 100E buszra beszedett jegyár 14 millió forint volt, mint megírtuk korábban.

A BKK szombati, az MTI-hez eljuttatott közleményében emlékeztetett: a 100E közlekedésének leállásáról tavasszal tájékoztatták az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra.

A félreértések elkerüléséért többi között a pénztárakban tájékoztatták erről a vásárlókat, július óta pedig a fel nem használt jegyek teljes vételárát visszatérítik. Ennek ellenére az elmúlt fél évben több mint 15 ezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet, a BKK hajókra pedig április óta 78 felnőtt és 37 gyerek jegyet adtak el – ismertették. Az ügyben a Közlekedő Tömeg feljelentést tett. 

A további felesleges vásárlások megelőzéséért módosították a jegyértékesítő automaták szoftverét a szolgáltató segítségével, mivel az automatákban a BKK nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani. A szolgáltató a gombok kiiktatásáért darabonként 1,4 millió forintot kért, azok visszaállítása várhatóan hasonló költséggel jár majd – írták.

Hozzátették: emellett a Mobiljegy applikációból is törölték a két terméket, a következő időszakban pedig növelik a 100E közlekedésével kapcsolatos tájékoztatók számát.

A társaság elismeri a felelősségét, a fel nem használt jegyek eladásából származó 14 millió forint bevételt pedig jótékony célra fordítják, illetve díjmentesen visszatérítik a vásárlóknak – olvasható a közleményben.

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version