Magyarország

Médiatanács: az idősek a Hit Rádiót, a fiatalok a Mega Dance és a Mix műsorát hallgatják online

Published

on

Visszaesett az autóban és a munkahelyen, nőtt az otthon rádiózók aránya. Online hasít a Hit Rádió. 

Az idősek a Hit Rádiót, a fiatalok a Mega Dance és a Mix Rádiót hallgatják online – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága szerdán, miután a Médiatanács elfogadta a klasszikus rádiózás helyszíneit 2018 és 2020 első negyedéve között és az online rádiók hallgatottságát 2018 és 2019 között vizsgáló NMHH-tanulmányt, írja az MTI.

A dokumentumból kiderül, hogy 2018 első két negyedéve között mérték a legnagyobb változást, ekkor az autóban rádiózók aránya például 50 százalékról 40 százalékra, a munkahelyen rádiózóké pedig 20 százalékról 16 százalékra csökkent.

2020 első negyedévében a legtöbben – a válaszadók 72 százaléka – otthon hallgatott rádiót, 48 százalékuk autózás közben, 23 százalékuk pedig a munkahelyükön.

A közlemény rögzíti: a rádióhallgatás még ma is integráns része a mindennapoknak, az otthoni rádiózás független a nemtől, a kortól és a településtípustól. Hozzátették,

a 60 év felettiek körében a legmagasabb az otthoni rádiózás aránya, a rádióhallgató idősek 87 százaléka lakásában hangol kedvenc adóira.

Az online rádiók hallgatottságát vizsgálva a Hit Rádió volt a leghallgatottabb, majd a Poptarisznya.hu és a Mix Rádió következett. Míg a Hit Rádió csaknem megkétszerezte – háromezeről hatezerre – a hallgatóságát 2018-hoz képest, addig

a Class FM elbúcsúzott hallgatóinak kétharmadától, számuk kilencezerről háromezerre csökkent.

A Hit Rádió a Kék Dunával együtt a nők körében volt a legnépszerűbb, míg a férfiak a Poptarisznya.hu-t és a Rádió Goldot hallgatták leginkább. A fiatalok inkább a Mega Dance Rádiót és a Mix Rádiót választották, az idősebbek pedig szintén a Hit Rádiót.

 

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version