Archív cikkek
Izzadni fogunk – megoldatlan a hármas metró klimatizálása
Keresik a dél-budai szuperkórház helyszínét. Döntöttek a HÉV Kálvin-térig történő meghosszabbításáról.
Nincs napirenden olyan kormányzati javaslat, amely csökkentené az iparűzési adót, mondta Fürjes Balázs, a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa csütörtöki ülésén. Karácsony Gergely főpolgármester viszont fájlalta, hogy a kormány nem mondta ki, hogy végleg eltekint attól.
A kormány ugyanis azt vállalta, hogy addig nem fognak olyan döntés hozni, amely érinti a főváros költségvetését, ameddig egy munkacsoport meg nem vizsgálja a főváros bevételi és kiadási szerkezetét. A munkacsoport felállításának végső határideje április 30.
Új helyszín ötletét dobta be a főváros a Dél-budai szuperkórháznak. Fürjes előrelépésnek nevezte, hogy az egyeztetés immár arról folyik, hol legyen az új kórház. Mint elmondta: a kormány a főváros által javasolt helyszínt is alkalmasnak tartja, azt még vizsgálni kell, hogy a 4-es metró és a Kelenföldi pályaudvar közelségében biztosítható-e a lézeres beavatkozások miatt szükséges rezgésmentesség.
A Galvani híd épülhet előbb, a forgalom pesti oldali elvezetése nyitott kérdés maradt. Karácsony szerint ugyan az Albertfalvai híd lenne a fontosabb, de nem zárkóznak el a Galvani híd megépítésétől sem, ahhoz viszont ragaszkodnak, hogy a kapcsolódó úthálózatról többféle alternatívát is megvizsgáljanak, többek között azért, hogy a Kiserdőt semmilyen veszély ne fenyegesse.
Döntés született arról, hogy behozzák a déli HÉV-eket a Kálvin térig és indulhat a repülőtéri gyorsforgalmi út tervezése. A Lánchíd felújítására nem ad több pénzt a kormány, de nagyobb mozgásteret ad a fővárosnak azáltal, hogy a hídra és az alagútra együttesen szánt összeget átcsoportosíthatja csak a híd felújítására.
Szerdán a Fővárosi Közgyűlésen kisebb vita volt arról, hogy lesz-e pénz a hármas metró klimatizálására. Ughy Attila, Fideszes képviselő költségvetési módosító indíványt nyújtott be a szerelvények klimatizálása érdekében. A többség azonban leszavazta azt. Karácsony szerint a források adottak, ezért nincs szükség a költségvetés módosítására. „A hármas metró klimatizálásának nem pénzügyi, hanem műszaki akadályai vannak” – mondta. Szerinte a közgyűlési többség azért nem támogatta az ellenzék módosító indítványát a klimatizálásra, mert a forrás jelenleg is rendelkezésre áll, méghozzá – mint a Pesti Hírlap kérdésére kiderült – a BKV büdzséjében. Karácsony a vezérigazgatóval történő két nappal ezelőtti egyeztetésén azt a tájékoztatást kapta, hogy jelenleg is több céggel egyeztetnek a műszaki akadályok elhárításáról. Az utólagos klimatizálásra – a műszaki megoldástól függően – 6-10 milliárd forintos kiadással számolnak.