Nagyvilág
Új szintre emelné a meetingeket a Facebook
A tervezet szerint egy VR-szemüveg segítségével a kollégáival együtt ugyanabban a konferencia teremben érezhetik magukat, legyenek a világ bármely pontján.
Azoknak, akinek a Zoom, Google Meet, vagy bármely másik platform nem elég kielégítő az online találkozások lebonyolítására, a Facebook elképesztő új ötlettel állt elő: a virtuális valóság (VR) technológiáját segítségül hívva ön és a munkatársai otthonról is jelen lehetnek ugyanabban az irodában.
Aki nem tudja, pontosan mi a virtuális valóság, segítünk: egy számítógépes technológiával létrehozott mesterséges világ, amelyben a résztvevők, vagyis a felhasználók megpróbálnak minél jobban belemélyedni és beleélni magukat az adott virtuális világban történő eseményekbe. Mindezt egy erre a célra kifejlesztett szemüveg segítségével.
Múlt hét csütörtökön indította el a Facebook a Horizon Workrooms nevezetű ingyenes applikációját, amelyet csak egy bizonyos márkájú VR-szemüveggel (Oculus Quest 2) lehet használni. Ennek az ára 300 dollárnál kezdődik, ami nagyjából 90 ezer forintnak felel meg.
A legnagyobb közösségi portál által létrehozott, ún. munkaszobákba VR szemüveggel legfeljebb 16 felhasználó csatlakozhat be, ahol mindenkit a saját maga által létrehozott – formálható, öltöztethető – avatár figurája „képvisel”. Ebben a térben egyébként összesen ötvenen is részt vehetnek. Akinek már nem volt lehetősége szemüveggel bekapcsolódni, az a virtuális konferencia teremben egy képernyőn jelenik meg.
A leghátborzongatóbb az egészben, hogy annak a felhasználónak, akinek rendelkezésére áll a megfelelő készülék, még a kézmozdulatai és a gesztikulációi is látszanak, illetve miközben beszél, az őt megjelenítő avatár szája mozog.
„Az elmúlt 18 hónapban a pandémia csak nagyobb bizalmat adott nekünk abban, hogy ez a technológia igenis fontos” – mondta Andrew Bosworth, a Facebook Reality Labs alelnöke, múlt hét kedden. Elmondta azt is, hogy a Facebook körülbelül egy éve használja cégen belül az alkalmazást.
Az általuk létrehozott munkaszobák a felhasználóknak vizionálják, hogy mi következhet a jövőben ennek a technológiának a terén. Továbbá mutatja azt is, hogy a Facebook milyen messzire jutott az erre a célra kifejlesztett hardver és a szoftver egyesítésében, az Oculus 2014-es megvásárlása óta, és mennyi lehetőség rejlik még benne.
CNN / PH