Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Magyarország

Kampány indul a vasúti átjárók biztonságáért

Pesti Hírlap

Létrehozva:

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Csak idén 30 baleset történt vasúti átjárókban, de az elmúlt 10 évben bekövetkező balesetek közül egy sem történt a MÁV hibájából.

Közös ellenőrzést indított a vasúti átjárók biztonságáért a MÁV és a rendőrség, írja az MTI.

Biber Anett, a MÁV szóvivője pénteken elmondta: minden vasúti átjáróban történő baleset megelőzhető lenne odafigyeléssel és a szabályok betartásával. Hozzátette: július végéig tizeneggyel kevesebb, harminc baleset történt, mint tavaly ebben az időszakban, de ennyi is túlságosan sok.

A nyári szezonban a MÁV és a rendőrség közös akciójában öt pénteken keresztül nyolc Balaton-parti és velencei-tavi település útátjárójában hívják fel a figyelmet a vasúti átjárókban bekövetkező balesetek megelőzésére.

Az utóbbi tíz évben nem történt olyan baleset vasúti átjáróban, amelyben a vasút felelősségét állapították volna meg, mondta Biber. Márpedig nemcsak a vétkesek, hanem a vonatokon utazók, a MÁV dolgozói, a mozdonyvezetők is megsérülhetnek, ráadásul évente százmillió forintos anyagi kárt okoznak ezek a balesetek a vasúttársaságnak.

Csibrik Csaba, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság alosztályvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a KRESZ egyértelműen szabályozza, milyen módon kell megközelíteni egy vasúti átjárót. Azt is, hogy mi a teendő biztosítóberendezés hiányában és miként kell viselkedni a meglétekor.

Utóbbi esetben a fehér jelzés nem a szabad utat mutatja hangsúlyozta , hanem csak a vasúti berendezés megfelelő működését jelzi, tehát akkor is körül kell nézni és fokozott óvatossággal kell megközelíteni az átjárót. Piros jelzésnél pedig egyértelmű, hogy meg kell állni, amíg ismét nem vált fehérre a jelző fűzte hozzá.

A MÁV sajtóanyaga szerint az idén júliusig történt harminc vasúti átjáróban bekövetkezett balesetből kettő volt halálos kimenetelű, tizenkettő személyi sérüléssel, tizenhat pedig anyagi kárral végződött.

A 20102019 közötti időszakban a legkevesebb ilyen baleset 2015-ben történt, az 57-ből 12 volt halálos. A legtöbb baleset 2018-ban történt, az akkori 88 esetből 21 volt halálos.

Legnépszerűbb cikkeink