Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Magyarország

Már Nyíregyházára is járnak a MÁV saját gyártású IC kocsijai

Létrehozva:

Újabb két IC+ kocsija készült el a MÁV-nak.

Augusztus 13-tól Zalaegerszeg és Szombathely után már a Kelet-Magyarország megyeszékhelyeit érintő, Nyíregyházára közlekedő kör InterCity járatokon is találkozhatnak az utasok az új IC+ kocsikkal, írja a MÁV. Első alkalommal két – összesen pedig 20 – új IC+ kocsi közlekedik majd a szabolcsi megyeszékhelyet érintve.

A MÁV saját fejlesztésű IC+ kocsijait állami támogatásból gyártja. A 70 darabos széria 12 kocsija a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban közlekedik, nyáron a Balaton északi és déli partján az Aranypart/Ezüstpart expresszvonatokon és a Kék Hullám gyorsvonatokon is megtalálhatóak.

Augusztus 13-tól a Nyugati pályaudvar és Nyíregyháza között közlekedő, valamint a Záhonyig járó Bereg és Rétköz InterCity-kben találkozhatunk IC+ kocsikkal.

Csütörtökön a Tokaj és Nyíregyháza között közlekedő új IC+ kocsiban tartottak sajtótájékoztatót, ahol Dr. Kormányos László, a MÁV-START Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese hozzátette: „Az I. osztályú kocsik gyártása és a vezérlőkocsi (amelyből a szerelvény mozdonnyal ellentétes végéről lehet vezetni a vonatot) tervezése is már megkezdődött.

Prémium és I. osztályú szakasszal, büfével ellátott kocsik fognak forgalomba állni. A másodosztályú többcélú teres kocsikból összesen 20 közlekedik majd a területen. Az elsőosztályú kocsik várhatóan 2021-ben állnak forgalomba.”

Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity-kocsi forgalomba állását követően tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása. Az új kocsik a MÁV-START Szolnoki Járműjavítójában készülnek. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsit és 35 első és prémium osztályú járművet gyártanak.

Az új generációs InterCity-k számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba.

Legnépszerűbb cikkeink