Archív cikkek
Fizető parkolót csinálnának a zuglói garázsokból
Szerződést bontott a MÁV a zuglói Francia úti garázshelyek bérlőivel. Meglepődtek a hír hallatán.
– Ha nem szedem szét a betongarázsomat február közepéig, a bérleti díjam ötszörösére bírságol a MÁV – mondta a zuglói Francia út menti garázstulajdonosok egyike a Pesti Hírlapnak. Az érintettek vasárnap gyűltek össze a MÁV szerződésbontása miatt.
A vasúti töltés alján sorakozó 300 garázs a vasúttársaság területén áll, közel harminc éve bérleti jogot biztosítottak a lakosoknak, ám január végén sorra felmondta a MÁV a szerződéseket.
A bérlők a MÁV levelét szorongatva, a garázssor közelében tanakodva próbálták közös fellépésüket megtervezni: legfőbb céljuk most, hogy időt nyerjenek a társaság azonnali lépésével szemben.
Azt senki sem vitatta, hogy a MÁV jogszerűen járt el: a szerződés szerint bármikor, indoklás nélkül felmondható a bérleti szerződés, utána pedig 30 napja van eltüntetni a garázsokat a bérlőknek.
Annak ellenére, hogy nem lenne kötelessége, a MÁV mégis megindokolta a szerződések felbontását. Bár lapunk kérdéseire eddig nem reagáltak, a Ripostnak korábban azt írták: a területet átadnák a Zuglói Önkormányzatnak, hogy az fizető parkolókat létesítsen a garázsok helyén.
– Nem folytatok és tudtommal senki nem is folytat tárgyalást a MÁV-val erről a területről – mond-
ta a Pesti Hírlapnak Horváth Csaba polgármester. – Így az sem igaz, hogy fizetős parkolót akarnánk létrehozni ott.
A MÁV a kiebrudalt bérlőknek egy vállalkozót is ajánlott, aki majd lebontja a garázsokat és a sittet is elszállítja. Ám amikor a tulajdonosok felhívták a kivitelezőt, az elismerte ugyan, hogy tárgyalt erről a MÁV-val, de nem vállalta a munkát.
A bérlők 30-50 ezer forintot fizettek eddig havonta garázsonként a MÁV-nak, így a vasúttársaság évente majdnem 150 millió forint bevételre tett eddig szert a garázsok kiadásából. A zuglói önkormányzat lapunkkal azt közölte: a civil szemétszedő akciók és az önkormányzat fellépése ellenére „a MÁV tájékoztatása szerint a hulladékmentesítés az évek alatt százmilliós nagyságrendű költséget jelentett a társaság számára”.
Unyatyinszki György