Kiemelt hírek

Visszavonta a járatritkítást Karácsony Gergely

Published

on

Bár Walter Katalin felajánlotta a lemondását, Karácsony Gergely nem fogadta azt el. Mint ismert, a BKK-vezér a pulykákhoz hasonlította a közösségi közlekedést választókat egy háttérbeszélgetésen.

„Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a tegnapi sajtóbeszélgetésen egy rendkívül szerencsétlen mondatot mondott, amiért tisztességgel elnézést kért és felajánlotta nekem a lemondását. A lemondását nem fogadtam el: egy rosszul megfogalmazott mondat, ami nem tükrözi a vezérigazgató személyes meggyőződését, nem írja felül azt a kiváló szakmai munkát, amit az elmúlt években a budapesti közösségi közlekedés érdekében a BKK végzett” – közölte a Facebook-oldalán Karácsony Gergely.

Hozzátette: nem véletlenül választották meg Walter Katalint tavaly ősszel a legjelentősebb európai szakmai szövetség, az Európai Nagyvárosi Közlekedési Hatóságok (EMTA) elnökévé. Büszke vagyok rá, hogy ilyen kiváló emberekkel dolgozhatok egy csapatban a budapesti közösségi közlekedés fejlesztésén.

Úgy vélte: a BKK szakmai munkájának fontos része az utazási adatok elemzése, amelyek alapján javaslatot tett egy hatékonyabb, az utazási szokásokhoz igazodó menetrend kialakítására.

„De a legjobb szakmai javaslat is elvérezhet, ha az egyesek gátlástalan önzésének és a lejárató politikai kampánynak válik áldozatává. A teljes budapesti közösségi közlekedés mindössze néhány ezrelékét érintő átcsoportosítás a főpolgármester-jelölti politikai kampány martalékává vált, ami alááshatja a közösségi közlekedésbe vetett bizalmat. Az pedig többet árt, mint amennyit a jobb menetrend használ”

Visszaállítják a korábbi menetrendet

Ezért arra kértem a BKK munkatársait, hogy óvják meg a szakmai munkát a politikai kampány hatásaitól, állítsák vissza a korábbi menetrendet, és a közlekedési fejlesztésekről egyeztessenek a kerületekkel – írta a főpolgármester.

„Kontextusból kiragadva”

A Facebookon reagált Walter Katalin az ominózus pulykázásra.

„Nem vagyok tévedhetetlen, de az elhivatottságom, az utasok és a kollégáim irány érzett felelősségem megkérdőjelezhetetlen. Ezért is különösen fájdalmas számomra, hogy egy kontextusból kiragadott mondat az említett politikai kampányban olyan értelmezést kapott, amellyel pont azokat sértheti meg, akikért nap mint nap odaadással dolgozom. Egy eredetiben, angol nyelven sokkal árnyaltabb jelentéssel bíró mondás leegyszerűsítő értelmezése nyomán úgy tűnhet, mint nem lenen fontos számomra az utasok véleménye (…) Mert fontos számunkra, hogy ne elszenvedjék, hanem értsék és értékeljék az utasaink a változásokat.”

– írta.

Így lettek pulykák az utasokból

„Az utasokat ebbe a folyamatba nehéz lett volna bevonni, mert az olyan, mintha „hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele – ezt mondta a 24.hu tudósítása szerint Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója egy zárt sajtóháttérbeszélgetésen, ahol a járatritkításokat és az egyeztetések elmaradását próbálták valahogy kimagyarázni. Megint titokban, zárt ajtók mögött” – írja Facebook-oldalán Vitézy Dávid, aki azonnal lemondásra szólította fel a vezérigazgatót.

Erről itt írtunk bővebben.

Emellett az is kiderült, hogy a BKK szinte semmit sem spórolt (volna) a járatritkítással.

A Népszava kérdésére, miszerint a járatritkítással mennyit spórolt a cég, a cégvezető azt válaszolta, hogy semennyit.

Az intézkedéssel megtakarítható 250 millió forintot elviszik majd a város más részén tervezett kapacitásbővítések.

(Fotó: Facebook)

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version