Kiemelt hírek
Nagy Norbert a holtidőben fiatal gokartosoknak segít
Bár vannak sportágak, ahol beindult az élet, több sportágban is afféle holtidőnek számít a koronavírus-járvány miatt kialakult „légüres tér”. Ebben a helyzetben van a hegyi Európa-bajnokság is az autósportban, így Nagy Norbert számára többször is újratervezést jelzett a GPS.
A hegyek meghódítására készült a WTCR-dobogós Nagy Norbert, hiszen az év elején még úgy nézett ki, hogy teljes szezont autózik az FIA hegyi Európa-bajnokságon. A 12 versenyhétvégét felvonultató sorozatot Franciaországban kezdték volna el, de amikor a versenynaptárt összeállították, a koronavírusról még csak annyit tudtunk, hogy valahol Kínában maszkos emberek nyilatkozgatnak egy veszélyesnek tűnő betegségről. A bajnokságnak egyébként Nagy egy BMW M3-assal vágott volna neki.
Egészen fiatalon, már hat évesen megismerkedett az autóversenyzéssel. Gokartozott, majd később több sorozatban is versenyzett. Szerzett ezüstérmet többek között a túraautó Európa-bajnokságon, de állt már dobogón túraautó-világkupán is.
„Norbi ügyes pilóta, és ebben a szakágban már bizonyított. Egy sikeres szerepléshez a versenyzőn kívül szükség van egy jó autóra és egy megbízható csapatra. Úgy gondolom, hogy mind a három dologgal rendelkezünk, és ott végezhetünk valahol a sorozat elején” – jegyezte meg a bajnokság előtt Kavecz István csapattulajdonos, ám azóta sok minden történt. A koronavírus miatt törölték a teljes hegyi Eb-t, Kavecz István pedig augusztus végén hosszú betegség után örökre megpihent.
Februárban alakult meg a Nagy Norbi Racing Team. Nagy elsősorban fiatal gokartosokat karol fel, és az a célja, hogy a csapatában olyan segítséget kapjanak a pilóták, ami meggyorsítja a szakmai fejlődésüket. „Én is gokartosként kezdtem, tudom, hogy milyen nehézségekkel kell gyerekként szembenézni. A Nagy Norbi Racing Team pont azért jött létre, hogy az ifjú tehetségeket minél hamarabb tovább vigyük a különböző gyorsasági szakágak felé, ezzel is tovább erősítve a magyar autósportot” – mondta lapunknak a versenyző, akitől a mentorálás egyáltalán nem áll távol, hiszen eddig is tevékenykedett driver coach-ként, így fiatalokkal és felnőttekkel is foglalkozott.
„Minden elkészült ahhoz, hogy elinduljunk életem egyik legfontosabb projektjével, emellett természetesen versenyzőként is ott leszek idén is a pályákon” – nyilatkozta a budapesti központú csapat bemutatásakor a 25 éves autóversenyző, majd nem sokkal ezután az is kiderült, hogy elsőként a gokartos Lantos Szabolcsot készíti fel a bajnokságra. A 14 éves gokartos tehetség így idén már a Nagy Norbi Racing Team színeiben állt rajthoz. Lantos Szabolcs az összes futamon dobogón vagy dobogóközelben volt. Közben a csapat szakmai segítségét megkapta Lantos Szabolcs testvére, Balázs is, aki szintén gokartozik, és általában félamatőr versenyeken bizonyít.
Persze Nagy Norbert is visszatért a pályára. Nem is akármilyen eredménnyel, hiszen legutóbb a Közép-Európa Kupán ült autóba a Szlovákia Ringen, ahol végül győzni tudott a Lotus Eastern Europe kategóriában. „Ilyen hosszú kihagyás után nagyon élveztem a versenyzést. Egy Lotus V6-os Exige Cup R volánja mögött vágtam neki a versenynek, ami küzdelmes volt. Külön köszönet a szervező GFS Racing Team-nek. Remélhetőleg a következő hegyi idényben már autóba ülhetek ebben a klasszikus kategóriában. Egy Mitsubishit rakunk össze a hegyi Eb-re, bízom benne, hogy hamarosan már tesztelni is lehet” – zárta a magyar klasszis.
Fehér György
Gyerekből Európa-klasszis
A 25 éves Nagy Norbert kisgyermekként ismerkedett meg az autósporttal. Tízévesen Rotax Max Junior kategóriában már az első versenyén 3. lett. 12 évesen az Euro-ringen egy A csoportos Citroen Saxo versenyautóba ült át, majd egy Ford Fiesta ST következett. 2008-ban a Hungaroringen versenyzett először túraautós mezőnyben. Már fiatalon hihetetlen céltudatossággal készült fel a megmérettetéseire. 2010-ben, 15 évesen F 1,6 kategóriában magyar bajnok volt. Azóta is tudatosan – a munka mellett – megtervezett edzéssorozattal képzi magát. 2016-ban a Zengő Motorsport színeiben a Túraautó-Európa-bajnokságon ült autóba. Az idény végén az összetett 3. helyen végzett. 2017-ben az Európa-bajnoki mezőnyben folytatta a Zengő Motorsporttal, azonban már az új fejlesztésű Leonnal. Norbert akkor azt a célt tűzte ki maga elé: hogy sikeresebb évet zárjon, mint 2016-ban, és hogy ez összetettbéli előre lépéssel járjon. 2017-ben 6 versenyhétvégén 3 rajtelsőséget, valamint 6 dobogós helyet szerzett (köztük egy futamgyőzelmet), az év végi összetettben pedig a 2. helyen végzett, amivel sikerült megjavítania a 2016-os eredményét. 2018-ban WTCR-dobogóra tudott állni: a Szlovákia Ringen lett 2.