Archív cikkek

Csach Gábor: Volt hatása a tiltakozásnak arra, hogy visszaállt a menetrend

Published

on

A MÁV hivatalosan is bejelentette, amit lapunk már tudott: augusztus 1-jétől visszaállítják a régi menetrendet több mellékvonalon. A balassagyarmati fideszes polgármester szerint volt hatása a tiltakozásnak.

A Pesti Hírlap írta meg elsőként, hogy június 6-án 34 mellékvonalon drasztikusan ritkította a menetrendet a MÁV a megrendelő Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) késésére. 29 vonalon naponta irányonként mindössze 1-2 járat maradt meg. A legtöbb vonat helyére pótlóbuszokat állítottak, amelyek sok esetben jóval lassabban teszik meg a távolságot, és más kényelmetlenséget is jelentenek.

Augusztus 1-jétől azonban 10 vonalon visszaáll a menetrend – ezt a MÁV is megírta közleményében, fel is sorolják, melyek ezek a vonalak.

Megmaradó és halálra ítélt vonalak

Úgy tudjuk, egy országos menetrendi tanács nevű szakmai egyeztetésen döntöttek minderről, a megbeszélésen az ITM, a MÁV, BKV és egyéb illetékes szervek képviselői is részt vettek. 24 vonalon egyelőre marad a napi mindössze napi 1 vonatpár a menetrendben. Hogy ezeket a vonalakat teljesen fel kívánják hagyni, vagy mutatóba meghagynak napi egy pár vonatot, az még nem dőlt el. Úgy hallottuk, a megmaradó vonalak egy részén még fejlesztéseket is megígértek.

Személyvonat közlekedik a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalon a ráróspusztai vasúti átjáróban, Nógrádszakálon 2020. június 1-jén / Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Úgy tűnik, hatott a fideszes tiltakozás

Az is figyelemre méltó, hogy azon a három vonalon, ahol a polgármesterek felemelték a hangjukat a ritkítások ellen – többségében fideszes településvezetők tették ezt –, ott minden esetben visszaállt a menetrend.

Az Őrség érintett településeinek polgármesterei közös levélben fordultak a minisztériumhoz a ritkítás felülvizsgálatát kérve, a Vas Népének V. Németh Zsolt, a térség fideszes országgyűlési képviselője pedig hétfőn meg is erősítette, hogy az őrségi, Zalaegerszeg–Bajánsenye vasútvonalon visszaáll az eredeti menetrend augusztus 1-jétől, vagyis ez a vonal biztosan a „megmenekülők” közé kerül.

Ezután Heves, Kisköre, Abádszalók, Kunhegyes és Kisújszállás kormánypárti polgármestere is levelet írt a MÁV-nak és a minisztériumnak a Kál-Kápolna–Kisújszállás vasútvonalon történt ritkítás felülvizsgálatát kérve. Lapunknak telefonon Magyar Csilla, Kisköre fideszes polgármestere kedd délután azt mondta:

„Még nem tudom hivatalosan megerősíteni, de mi is hallottunk róla, hogy vannak egyeztetések a menetrend visszaállításáról.”

Magyar szerint a kérésekre, amelyeket a kormány felé elküldtek, megnyugtató válaszok érkeztek, így bíznak benne, hogy értő fülekre talált. A MÁV közleménye szerint a Kál-Kápolna–Kisújszállás vasútvonalon is visszaáll a menetrend augusztus 1-jétől.

Személyvonat indul Hugyagról a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalon 2020. június 1-jén / Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Csach Gábor: Reméljük, Balassagyarmat
is a fejlesztendők közé kerül

Felhívtuk telefonon Csach Gábort, Balassagyarmat fideszes polgármesterét is, aki a Facebook oldalára feltöltött videóban magyarázta el a járatritkítás visszásságait. Lapunknak azt mondta:

Természetes, hogy van hatása a tiltakozásnak arra, hogy helyreállítsák az esetleges bakikat, és első lépcsőben visszaállítsák a normál menetrendet. De mindannyian igazából annak örülnénk, ha az életképes szárnyvonalakat a hetvenes évek után először végre valóban fejlesztené a MÁV.

Csach Gábor hozzátette, őszintén reméli, hogy a balassagyarmati vasútvonalak is a fejlesztésekre érdemesek közé kerülnek, hiszen az Ipoly-völgyi vasút turisztikai és nemzetközi potenciált is rejt magában, vagyis „kifejezetten van benne perspektíva”.

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version