Archív cikkek
Megkezdődött az új kerékpársávok kialakítása a Baross utcában
A forgalmi sávot a buszok és a biciklik közösen használhatják majd a VIII. kerületi Baross utcában – közölte a Budapesti Közlekedési Központ az MTI-vel.
A közlemény szerint az önálló kerékpársávok a Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán lesznek, bizonyos részein pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki.
Hozzátették, hogy
nem lesz kerékpársáv a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán,
hiszen fontos cél, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb nehézséget okozza a személyautóval közlekedők számára, és megmaradjanak számukra a parkolóhelyek.
Közölték azt is, Budapest 2019-ben elfogadott stratégiai közlekedési terve (a Budapesti Mobilitási Terv) szerint
a város úthálózatát fokozatosan alkalmassá kell tenni arra, hogy gyorsabbá, kiszámíthatóbbá váljon a közösségi közlekedés, illetve hogy biztonságos, valós alternatívát kínáljon a fővárosiak számára a kerékpáros közlekedés.
A korábban kitűzött célokkal összhangban a Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten.
A forgalomszámláló eszközök által elmúlt hetekben mért adatok alapján a Nagykörúton kialakított új kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát: naponta 3500-szor bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.
Az Üllői úton átlagosan 1500, a Bartók Béla úton pedig 3000-3500 kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök naponta – tették hozzá.