Archív cikkek
Adatok bizonyítják: Orbán mellélőtt az ingyenes parkolással
Csak fővárosiak 9 százaléka ült autóba azért, mert így elkerülhette a zsúfoltságot a tömegközlekedésen, az önkormányzatoknak viszont nagy érvágást jelentett az intézkedés.
A miniszterelnök két hónapja arra hivatkozva rendelte el az ingyenes közterületi parkolást, hogy a járvány idején az emberek tarthassák a távolságot, és inkább saját autójukat használják, mintsem a tömegközlekedést, ahol nagyobb az esély a megfertőződésre. Az is elhangzott, hogy Karácsony Gergely nem képes jól megszervezni a reggeli tömegközlekedést, ezért zsúfoltság alakult ki, nagyobb fertőzésveszéllyel.
A Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból azonban kiderül, hogy az intézkedés
az emberek alig egynyolcadát érintette:
- A teljes magyar lakosság körében mindössze 9 százalék mondta azt, hogy a tömegközlekedéstől való félelmében ült autóba és erre azért volt lehetősége, mert nem kellett fizetni a parkolásért.
- 12 százalék nyilatkozott úgy, hogy így már megérte, vagyis anyagi megfontolásból ült autóba.
- Az emberek negyedének (24 százalék) nem számított az ingyenesség. Vélhetően ők azok, akik akkor is bementek volna a fizetős zónába, ha a kormány nem dönt a kedvezményről.
- Az emberek 19 százalékának nem volt szüksége autóra,
- 3 százalék annyira rossz anyagi helyzetbe került, hogy már annak fenntartását sem tudta megoldani.
- A válaszadók 33 százaléka pedig nem rendelkezik gépjárművel.
A budapestiek 9 százaléka mondta az, hogy a tömegközlekedéstől való félelme miatt élt az ingyenes parkolással, a megyeszékhelyeken 5, a városokban és községekben 11 és 10 százalék nyilatkozott így.
A parkolás ingyenessé tételének hatására az autós forgalom megnőtt, több lett a tilosban parkoló, mostanra pedig
a dugók közel akkorák, mint egy átlagos hétköznapon,
pedig az élet még nem tért vissza a rendes kerékvágásba.
Leginkább az önkormányzatok szenvedték meg a rendeletet: a parkolási díjak ugyanis – a szintén elvont gépjárműadó és számos, már beígért, de aztán nem folyósított támogatás mellett –
fontos bevételi forrást jelentettek volna az önkormányzatok számára,
különösen egy olyan időszakban, mikor a védekezés többletfeladatokat rótt rájuk. (Napi.hu)
-
Kiemelt hírek2024.08.16. 9:31
KRESZ-módosítás: már a gyalogos szándéka is elsőbbséget jelent a zebrán
-
Magyarország2024.07.25. 1:28
A Volánbusz teljesen beolvad a MÁV-Start-ba
-
Kiemelt hírek2024.08.26. 8:03
Két új HalfPrice üzlet is nyílik
-
Kiemelt hírek2024.08.12. 11:43
A gyorshajtók fele eltűnt az Árpád hídról