Kiemelt hírek
Stílus, dizájn és inspiráció
Az ELLE Decoration főszerkesztőjével, Osvárt Judittal a 168.hu interjúzott a magazin koncepciójáról.
Október 15-én pénteken több évnyi kihagyás után jelenik meg újra a magyar ELLE Decoration, amelyet az ELLE magazin kiadójának tulajdonosa, a Michaeli, Schwartz&Brit hoz vissza a hazai piacra.
*
Önnek személyesen milyen kapcsolata van a dizájn világával, és hogyan keveredett ebbe bele?
Nincsenek véletlenek. Olasz bölcsész szakot végeztem, az egyetem mellett titkárnőként kezdtem dolgozni egy reklámügynökségnél, ahol a főnök egy lakberendezési lapnál is tevékenykedett. Mellette kezdtem el asszisztenskedni, és lassan megismertem, megszerettem ezt a világot. A dizájn, azon belül pedig a formatervezés az a tárgykör, amely leginkább szintetizálni tud egy csomó dolgot. Egy jó formában ötvöződnek a művészettörténeti előzmények, az anyagismeret, az ergonómia, a trendek ismerete, a színhasználat, a pszichológia. Mindig újra és újra lenyűgöz, hogy egy olyan egyszerű tárgyat, mint egy lámpa, hányféleképpen tud megfogalmazni a dizájner annak ellenére, hogy már több millió lámpát készítettek a világon
Milyen érzés újra egy olyan magazin főszerkesztőjeként dolgozni, ahol korábban már betöltötte ugyanezt a pozíciót?
2006-ban lettem először az ELLE Dekor főszerkesztője (azóta a francia központ utasítása szerint ELLE Decoration a hivatalos neve), és már akkor is úgy éreztem, hogy a világ legjobb magazinjának készítésében vehetek részt. Ezt most is így élem meg. Nincs olyan hatása, mintha kétszer lépnék ugyanabba a folyóba, mint tizenöt éve, mert rengeteget változott a világ. Egyrészt sokkal több márkához van hozzáférésünk, a magyarok gyakorlatilag az egész világpiacon megtalálható márkák közül rendelhetnek. Másrészt nagyon sok változás történt általánosságában a dizájn, belsőépítészet, lakberendezés terén.
Magyarországon vagy külföldön?
Külföldön is, de Magyarországra abszolút begyűrűzött. Tizenöt évvel ezelőtt a magyar lakás- és dizájnkultúra még bőven nem tartott ott, ahol manapság. Növekedett az érzékenységi arány. Az elmúlt öt-tíz évben sokan vettek, vagy újítottak fel lakást, mások befektetési céllal is vásárolnak. Az emberek rengeteget utaznak, kitágult számukra a világ. Az Instagramnak köszönhetően a társadalomnak sokkal több igénye van a szépre meg az érdekesre. Abszolút időszerű a magazin újraindítása, ráadásul szerintem tudok majd újat mutatni. Szerencsére az ELLE Decoration egy izgalmas és sokoldalú brand, amely kifejezetten sok lehetőséget rejt magában.
2008-ig dolgozott a magazin főszerkesztőjeként. Miben különbözik a mostani ELLE Decoration a tizenöt évvel ezelőttitől?
Mindenki képben van szinte mindennel. 2006-ban az általunk bemutatott cégek, alkotók és belsőépítészek nagy számban még weboldallal sem rendelkeztek. Csak nagyon alapos kutatómunkával lehetett megtalálni a tehetségeket, az izgalmas fejlesztéseket. Mostanra az internet segítségével gyakorlatilag mindenről azonnal szerezhetünk információkat, valamint a cégek és dizájnerek felismerték, hogy nekik is jól felfogott érdekük az aktív és konzisztens kommunikáció. Sokkal átláthatóbb az egész piac működése.
Mire fókuszál majd a magazin, és egyáltalán ki a célközönség?
A környezetükre és önmagukra igényes nők és férfiak, akik világlátottak, utaznak, érdekli őket a világ számos jelensége a divattól kezdve az utazáson át az építészetig. Az ELLE Decoration nem egy szakmai magazin, tehát nem kell nagyon elmélyült témákra számítani. Mindenki célcsoport, aki nyitott a világra. Az embereknek igényük van arra, hogy valaki leszűrje és megmutassa nekik az érdekes, szép, előremutató, igényes, színvonalas és magas értékrendet képviselő dolgokat. Az ELLE Decoration pont ezt teszi.
Az építészet és a lakberendezés témáját több online és nyomtatott felület is feldolgozza. Mi az a plusz, ami miatt az ELLE Decoration kiemelkedhet a piacon?
Egyrészt mindegyik online magazin egy kicsit szűkebb tartalommal rendelkezik, mint az ELLE Decoration. Mi egy nagyon tág kört fedünk le, vagyis a lakberendezés, építészet, belsőépítészet, formatervezés, fiatal magyar tervezők, képzőművészek, utazás, gasztronómia mind szerepelnek nálunk. Másrészt a szerkesztés kivételesen magas minőségű. A munkatársaimmal együtt nagyon alapos felkészültséggel és sok időt rászánva keressük meg a legjobbakat. Például a magyar tehetségeket ötven tervező közül választottuk ki. Az ELLE Decorationt a szerkesztői munka alapossága és mélysége különbözteti meg a többitől. Ráadásul egy nemzetközi hálózatról beszélünk, tehát átvehetünk nemzetközi tartalmakat, amit egy helyi magazin nehezebben tud megtenni.
Pelva Csenge / 168