Nagyvilág

Fontos dolgot változtat a Google a Chrome böngészőben

Published

on

Nagyon sok internetező használ úgynevezett reklámblokkolót, amivel elkerülheti a videók közben és az odalakon megjelenő kéretlen reklámokat. Ennek az időszaknak azonban hamarosan vége, legalábbis ez derült ki a Google bővítményekre vonatkozó támogatási oldaláról. Ennek azonban sokan nem fognak örülni – olvasható a BleepingComputer oldalán.

Rossz hír azoknak, akik Google Chrome-ot használnak internetezésre

Ha rendszeresen használja az internetet és szokott böngészni, videókat nézni, akkor nagy valószínűséggel találkozott már az odalakon elhelyezett reklámokkal. Akadnak azonban olyan felhasználók, akik ezeket szeretnék elkerülni, erre pedig eddig lehetőségük is volt. Nem kellett mást tenni, mint letölteni pár bővítményt, amelyekkel reklámmentesen böngészhettek.

Az egyik népszerű reklámblokkoló már egyre kevesebb felhasználónál érhető el, és nagyon úgy fest, hogy a uBlock Origin nevű bővítmény hamarosan el fog tűnni. A Chrome Webáruházból korábban már eltűnt a szoftver, most pedig a következő szöveg olvasható a bővítménynél, ha valaki rákeres:

Előfordulhat, hogy ennek a bővítménynek a támogatása hamarosan megszűnik, mert nem követi a Chrome-bővítményekre vonatkozó bevált módszereket.

A BleepingComputer megírta, hogy a Chrome Webáruháza már arra figyelmezteti a felhasználókat, a uBlock Origin hirdetésblokkolót és más bővítményeket hamarosan letilthatja, mivel a vállalat kivezeti a Manifest V2 bővítményplatformot.

Az Ön adatainak és biztonságának hatékonyabb védelme érdekében a Chrome és a Chrome Webáruház megköveteli, hogy a bővítmények megfeleljenek az új követelményeknek. Ennek megfelelően a Chrome letilthatja azokat a bővítményeket, amelyek nem felelnek meg ezeknek a követelményeknek

– szerepel a Chrome támogatási oldalán.

A Google már most az javasolja a felhasználóknak, térjenek át másik bővítményre, ha reklámblokkolót szeretnének használni. Ilyen lehet például a uBlock Origin Lite, ami a Manifest V3-nak is megfelel. Nagy valószínűséggel azonban ezek az új reklámblokkolók már kevésbé lesznek hatékonyak, mint a régebbiek.

Az információk szerint a Google szeretné visszaszorítani a reklámblokkolók használatát. Korábban már kiderült, hogy a YouTube esetében is ez a tervük. A videókat egyébként lehet reklámmentesen élvezni, ám ehhez elő kell fizetni a YouTube szolgáltatására, így a reklámblokkolók igazán népszerű ingyenes lehetőségnek számítanak.

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Mohssen Assanimoghaddam / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP) 

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version