Magyarország

Jól halad a Lánchíd felújítása

Published

on

Munkálatok a Lánchídon 2022. február 20-án | Fotó: Karácsony Gergely hivatalos Facebook-oldala

Folyamatosan cserélik a híd régi pályaelmeit, készülőben a szélesebb gyalogos és kerékpáros  aluljárók szerkezete. Ledes világításra cserélik a régi nátriumos lámpákat, miközben szakemberek segítségével restaurálják történelmi kinézetüket.

Karácsony Gergely a Facebookon mutatta meg, hogy halad a Lánchíd felújítása. A főpolgármester posztja szerint „a híd mindkét végén elkészült a gyalogos, illetve gyalogos-kerékpáros aluljáró szerkezetének a fele, így látszik már, hogy milyen keresztmetszete lesz az átjáróknak.” Így a híd mindkét oldalán szélesebb átjárók lesznek – tette hozzá.

„Egyfolytában érkeznek az új pályaszerkezeti elemek, amelyeket nagy súlyuk miatt csak a hídra ideiglenesen kiépített darus szerkezettel tudják a helyükre szállítani. Ezek fogják a hídon áthaladó emberek és járművek súlyát hordozni” – közölte Budapest főpolgármestere.

A bejegyzésben azt is leírta, hogy a pesti oldalon a közúti aluljáró egyik végén található kőfelületek restaurációja zajlik.

„A Lánchíd felújítása ütemterv szerint és költségkereten belül zajlik. Köszönjük a munkát a BKK és a kivitelezést végző cégek munkatársainak és a türelmet a budapestieknek. Magyarország egyik szimbóluma Budapest 150. évfordulójára teljes pompában újulhat meg” – zárta posztját Karácsony.

A Lánchíd felújítását az A-Híd Zrt. végzi kivitelezőként. A cég 2021. április 16-án vette át a teljes munkaterületet, a munkálatokat pedig tavaly, június közepén kezdték meg.

A BKK egyik nyári közleménye szerint a régi vasbeton helyére acél pályalemezek kerülnek. Csaknem száz új acéltáblát használtak fel a híd felújításához, melyek egyenként hat tonnát nyomnak, mégis könnyebb a megújult híd, mint a munkálatok előtt. December 14-én pedig a helyére került a két utolsó pályalemez is a két hídpillér közötti, medernyílás fölötti szakaszon, ez a pályatábla csaknem tizenegy méter hosszú és három és fél méter széles, a tömege nyolc tonna – olvasható a BKK évvégi közleményében. 

Mindemellett a híd világítóoszlopai is megújulnak: az eddigi nátriumlámpás technika helyett modern és energiatakarékos LED világításúvá alakítják át őket, valamint szakemberek segítségével restaurálják történelmi kinézetüket.

MTI / PH

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version