Magyarország
600 millióból terveznek iszapkotrást a Ráckevei Duna-ág 57 kilométeres szakaszán
A cél a vízminőség javítása.
A Naturaqua Környezetvédelmi Tervező és Szolgáltató Zrt., valamint az Envecon Környezetvédelmi és Projekttervező Kft. tervezheti a Ráckevei (Soroksári)-Duna revitalizációját nettó 619 millió forintért. A közbeszerzési eljárás eredményét az ajánlatkérő BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben, vette észre a napi.hu.
A közbeszerzési hirdetmény szerint a revitalizáció célja a vízminőség javítása. Ahogy a lap írja, ki kell kotorni a folyó teljes, 57,3 kilométeres szakaszán az iszapot. A Csepel-szigeten tervezett közpark területén „vizes élőhelyet” alakítanak ki 2,3 hektáron (ez a csapadékvíz kezelési és víztisztító rendszer kialakítását, valamint vízi közművek építését jelenti). Meg kell tervezni továbbá – a Budapest Déli Városkapu fejlesztési program városépítészeti mestertervének javaslatai alapján – a „partfal korrekciót”, amelynek célja a vízpartot a városhoz közelebb hozni.
A kormány Déli Városkapu fejlesztési programjának része – az érintett ferencvárosi és csepeli területeken – az atlétikai stadion és sportpark, egy új gyalogos és kerékpáros híd építése, a Fudan egyetem és diákváros építése, egy csepeli közpark és evezős központ építése. A tervezési közbeszerzés nyerteseivel augusztus 12-én kötött szerződést a BFK.
A Fürjes Balázs államtitkár szakmai irányítása alatt álló Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. tervei között szerepel egyébként az is, hogy a Kálvin térig meghosszabbítják a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli hévet. Ahogy Vitézy Dávid vezérigazgató Facebookon megosztotta: a járatok összefonódva, a Közvágóhíd állomástól föld alatt, Boráros téri megállással érik majd el a Kálvin teret. A cél nemcsak egy kényelmesebb, hanem egyúttal gyorsabb utazási élmény biztosítása is, Ráckevétől a Kálvin térig fél órával gyorsabban lehet majd eljutni, mint ami ma lehetséges.
napi.hu / PH