Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Magyarország

Kerültetik Budapest felett a repülőket

Létrehozva:

Miután a kormány rendeletben tiltotta meg, hogy fizetésemelésért sztrájkoljanak, a légiirányítók kreatív eszközhöz nyúltak: a levegőben nagyobb kanyarokat, hurkokat tetetnek meg a gépekkel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében, és csak aztán engedik leszállni őket.Jócskán megnyúltak egyes Budapestre érkező és innen induló járatok le- és felszállási útvonalai július végétől – tudta meg a 24.hu több pilótától. A gépek repülési adatai is azt mutatják, hogy több kanyart vagy hurkot kell tenniük a főváros légterében leszállás előtt vagy felszállás után. Mint írja a lap, nagyjából azóta érzékelhető a változás, hogy bő két hete megjelent Orbán Viktor miniszterelnök aláírásával az a kormányrendelet, amely megtiltotta a béremelést keveslő légiirányítók tervezett sztrájkját. A térképeken is kivehető kacskaringókat a légiirányítók jelölik ki a gépek számára, és úgy tűnik, nem tesznek különbséget gép és gép között: megjáratták mások mellett a Wizz Air menetrendszerinti járatait is, de nem tettek kivételt az OE-LEM lajstromjelű Bombardier-vel sem – ezt a magángépet Mészáros Lőrinc használja rendszeresen, de utazott már rajta Orbán Viktor is.

A 24.hu szerint a hosszabb útvonalakat szabályosan, a biztonsági előírásoknak megfelelően jelölik ki a gépeknek, de ezeket a légi útvonalakat jellemzően csak akkor szokták bejárni, amikor túlságosan megtelik a főváros felett a légtér, illetve arra készülve határozzák meg őket, ha megszakadna a rádiókapcsolat, és a pilótának az irányítók segítsége nélkül kellene földet érnie. Azonban a mostani átlagforgalom mellett erre egyáltalán nincs szükség.

A légitársaságoknak mindez komoly extrakiadást jelenthet a hosszabb útvonal, az alkalmanként akár 5-10 perces késlekedés pedig a menetrend csúszását okozhatja. A munkalassítás ahhoz hasonlítható, amit valaha a Malév-pilóták vetettek be a megfeneklett bértárgyalások élénkítésére: a kapitány saját hatáskörben dönthetett arról, hogy két órával meghosszabbítja a legénység szolgálatát, ha úgy ítélte meg, hogy megfelelő állapotban vannak ehhez. Munkalassítás idején rendre fáradtnak találtatott a legénység, így nem tért haza aznap a repülőgép, és borult a menetrend. A tetemes pluszkiadások miatt a Malév gyorsan beadta a derekát.

ph

(Kiemelt kép: KOVÁCS TAMÁS – MTI)

Legnépszerűbb cikkeink