Magyarország

Több futárral készülnek a viharokra az ételkiszállítók

Published

on

Képünk illusztráció | Fotó: Dimény András

Mint arról hétfőn beszámoltunk, vasárnap összeomlott az ételkiszállítás Budapesten. Az Eb-döntő és a heves zivatar együttesen meghatszorozta a kiszállítási időt. Fel tudnak-e készülni az éttermek és a kiszállítók a hasonló helyzetekre?

„Kétórás várakozás után kezdtem el hívogatni az éttermet, de 21 próbálkozás után sem vették fel. Végül visszahívtak, de sok köszönet nem volt benne. Szidták a Netpincért, amiért nem lehet a felületükön átállítani a kiszállítási időt, szidták az időjárást, de leginkább a rengeteg megrendelésre panaszkodtak” – mesélte olvasónk, aki a vállalt 70-80 perc helyett 3 óra 40 perc alatt jutott hozzá a rendelését. 

A Wolt lapunknak adott válaszai szerint minden alkalommal hirtelen megemelkedik a rendelések száma, amikor eső vagy vihar van. Ennek mértéke változó, de van, amikor egyenesen megháromszorozódik. Emellett a futárok is lassabban tudnak haladni a nedves útburkolatok, a bukósisakokon lecsapódó csapadék és a komótosabb tempóban haladó városi közlekedés miatt – ezt már a NetPincér tette hozzá ahhoz, hogy rossz időjárás esetén az éttermek konyhái is teljes kapacitáson működnek.

„Ha nagyon úszik a varos ezt már a kezdő oldalunkon is jelezzük az ügyfelek felé” – válaszolta megkeresésünkre a Wolt, hozzátéve, hogy ügyfélszolgálatuk is jelzi, ha valamilyen okból késik a megrendelés. A NetPincér válaszai szerint a megrendelő platformon található, az ígért kiszállítási időre vonatkozó értékek dinamikusan változnak a flotta leterheltségétől függően, azonban ez csak a saját, 4 ezer 300 főt foglalkoztató futárpartneri hálózatukra igaz – azon éttermekre, melyek saját futárokkal dolgoznak, nem. Ők jellemzően kevésbé is tudnak alkalmazkodni a rendelések számának megugrásához és az időjárási körülményekhez. Mint írják, a sporteseményekre és a meteorológiai előrejelezések szerint várhatóan rossz időjárásra plusz futárkapacitással szoktak készülni. A cég egyébként szoftveresen elemzi a kiszállítási mutatóikat, és a kapott eredmények alapján határozzák meg, hogy egyszerre hány futárt alkalmaznak egy adott időszakban.

Mind a Wolt, mind a NetPincér azt válaszolta, hogy a késés mértékének függvényében kompenzálják a vevőket. Igaz, a NetPincér ezt csak a saját futárszolgálata, a NetPincér GO esetében tudja vállalni. Azon éttermek esetében, akik saját – jellemzően néhány fős – flottával dolgoznak, nem, márpedig ilyenek is szép számmal elérhetők a cég megrendelési felületén. Ezekben az esetekben az éttermek hozzáállásán múlik, jelzik-e már a megrendelés leadásakor a várható késést, illetve felkínálnak-e valamilyen kompenzációt, ha előre nem látható okok miatt nem tudják tartani a vállalt kiszállítási időt.

PH

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version