Kiemelt hírek

A kormány beszállna a Budapest Airportba

Published

on

A SkyCourt váró a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálján 2019. március 12-én. | Fotó: MTI / Koszticsák Szilárd

És már a jelenlegi tulajdonosok sem zárkóznak el az üzlettől. Csak magasabb árat kérnek, mint amennyit a kormány adna.

A Magyar Nemzet hétfői lapszámban azt írták, hogy tárgyalások kezdődtek a magyar kormány és a tulajdonosok között, miután utóbbiak múlt héten kapták meg a kabinet nem kötelező érvényű vételi ajánlatát a Budapest Air­port Zrt.-re. A kormánypárti napilap iparági forrásokból úgy értesült, hogy a tulajdonosok az ajánlatot a tárgyalások alkalmával nem utasították vissza, mint korábban, de a pia­ci érték alattinak ítélték meg.

Ezt jelentős változásként értékeli a lap, ugyanis

a budapesti repülőtér nemzetközi tulajdonosai egészen a közelmúltig kizárták részesedésük eladását.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is megszólalt a cikkben, de azt mondta, hogy nem akar nyilatkozni folyamatban lévő ügyről. A Bloomberg megkeresésére hasonlóan reagált az egyik tulajdonos, az AviAlliance nevű, német székhelyű légikikötő-kezelő.

Ha az üzlet megköttetik, akkor a magyar állam ismét többségi tulajdont szerezne a Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető cégben. Korábbi nyilatkozataiban Palkovics világossá tette: a jelenlegi fő tulajdonos kanadai nyugdíjalapnak nem igazán fontos, hogy modern, kulturált légikikötővel járuljon hozzá a magyar gazdaságfejlesztéshez, az idegenforgalom élénkítéséhez, a közlekedéspolitikai célok eléréséhez – írta a lap, a cikkben pedig úgy fogalmaznak, hogy a baloldali kormányzat 2005-ben „pillanatnyi költségvetési szempontoknak engedve adta el” a Budapest Airportot.

A 75 évre megkötött koncessziós szerződés rendkívül erős védelmet biztosított a külföldi befektetőknek. A repülőtéri szolgáltatásokból származó szinte minden bevétel az új tulajdonosokat illeti meg – emlékeztetett a Magyar Nemzet.

MTI / PH

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version