Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Nagyvilág

Egyesül a WarnerMedia és a Discovery

Létrehozva:

Fotó: AFP / Ed Jones

Elemzők szerint a fúzió annak felismerését tükrözi, hogy a tévénézők a streamingszolgáltatás irányába fordultak el.

Önálló globális szórakoztatóipari és médiavállalatban egyesül a WarnerMedia és a Discovery Inc. – az új vállalat nevét csak a jövő héten hozzák nyilvánosságra.

A két vállalat hétfőn közölte, hogy David Zaslav, a Discovery vezérigazgatója fogja vezetni az új céget, amely Hollywood egyik legerősebb stúdióját is magába foglalja, beleértve a Harry Potter- és Batman-franchise-okat, a CNN hírtévét, sportműsorokat, valamint a Discovery otthon és az életmód témáját feldolgozó, főző-, utazási, természeti és tudományos műsorait.

Az új vállalat 71 százaléka a WarnerMediát birtokló AT&T részvényeseinek, 29 százaléka pedig a Discovery befektetőinek tulajdonában lesz. Együttesen mintegy 20 milliárd dollárt fordít tartalomgyártásra, többet annál a 17 milliárd dollárnál, amelyet a Netflix, a világ vezető streamingszolgáltatója költött idén erre a célra.

Az előrejelzések szerint az új vállalat jövőre mintegy 52 milliárd dollár bevételt ér el. A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti korrigált nyeresége mintegy 14 milliárd dollárt tehet ki, a szinergiáknak köszönhetően pedig 3 milliárd dollárt tud megtakarítani a költségekből.

Az ügyletet várhatóan 2022 közepén zárják le, ez függ a Discovery részvényeseinek jóváhagyásától és a hatósági engedélyek megszerzésétől.

Az egyesülés hírére a Discovery részvényei New Yorkban a tőzsdenyitás előtti kereskedésben 16 százalékkal, az AT&T részvényei pedig 4 százalékkal emelkedtek. Nyitás után két órával az AT&T 1,74 százalékos pluszban, 32,80 dolláron, a Discovery viszont 1,80 százalékos mínuszban 35,01 dolláron forgott.

Az AT&T által 2018-ban felvásárolt WarnerMedia leányvállalatai közé tartozik például az HBO, a New Line Cinema, a Time Inc., a Warner Bros. Entertainment, a CNN, a Cartoon Network, a Turner Broadcasting System és a DC Comics.

A Discovery 220 országban és területen, közel 50 nyelven szolgálja ki nézőit, az általa működtetett csatornák közé tartozik például a Discovery Channel, a HGTV, a Food Network, a TLC, a Travel Channel, az Animal Planet, Európában pedig az Eurosport is.    

Elemzők szerint az új vállalat létrehozása annak felismerését tükrözi, hogy a tévénézők a streamingszolgáltatás irányába fordultak el. A vezető pozíció megőrzéséhez és ahhoz, hogy fel tudják venni a versenyt az olyan riválisokkal, mint a Netflix és a Walt Disney, nagyobb méretre, a tőkéhez való hozzáférésre és kiváló minőségű tartalmak széles skálájára van szükség.

MTI

Legnépszerűbb cikkeink