Kiemelt hírek

Elindul a pesti körvasúti új megállók tervezésének folyamata

Published

on

Az egyik új megálló helyszíne az Egyenes utcai lakótelep, ahol a HÉV és a körvasút találkozik majd | Forrás: Vitézy Dávid hivatalos Facebook-oldala

Ezt Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója hétfőn közölte.

Az erre vonatkozó közbeszerzési eljárás várhatóan még a héten megjelenik. Kiderült: a Városliget autómentesítéséhez szükséges közlekedési fejlesztések tervezése is elindul.

A tervek szerint négy helyszínen állnának meg a körvasúton vonatok. Lenne megálló a XVI. kerületben az Egyenes utcai lakótelepnél, ott a Gödöllői HÉV-re lehet majd átszállni. Megállót terveznek Rákosszentmihályon és Újpalotán is. A negyedik új megállóhely pedig Pestújhely néven a Kolozsvár utcánál jönne létre, ahol az 5-ös, a 124-es és a125-ös buszra, valamint a 62-es és a 69-es villamosra lehetne átszállni – ismertette. Ezekkel a megállókkal be tudják kapcsolni a körvasúti közlekedésbe a teljes XVI. és a XV. kerületet is – tette hozzá.

A körvasúton egy éve még tehervonatok közlekedtek, tavaly nyár elején döntöttek úgy, hogy legyen menetrend szerinti személyszállítás is. Vitézy Dávid azt is megjegyezte, hogy az újpalotai lakótelep mellett van már egy megálló.

Ha a négy megálló elkészül, a körvasúton folyamatos körirányú kapcsolat jönne létre. Piliscsabától – Óbuda, Újpest, Angyalföld, Rákospalota, a XVI. kerület és Zugló érintésével – Kőbányára, Rákosmentére, és tovább az agglomerációba, Gödöllő felé közlekednének a vonatok.

Vitézy Dávid elmondta, a külső körvasúton jelenleg félóránként járnak az S76-os vonatok az esztergomi vonalról az északi vasúti hídon át Újpest és Angyalföld érintésével, megállnak Újpalotán és Rákoson végállomásoznak. A gödöllői vonal fejlesztésével ezek a vonatok meghosszabbíthatók lesznek Rákosról Pécel felé, ezen a MÁV-csoporttal közösen dolgoznak.

Vitézy Dávid távlati célként azt jelölte meg, hogy a Nyugati Pályaudvarra is be tudjanak menni vonatok a körvasútról. A kapcsolat megvan, de a pályaudvar jelenlegi állapotában nem tud több elővárosi vonatot fogadni a csúcsidőben. A szolgáltatás bővítéséhez a pályaudvar rekonstrukciójára van szükség.

Vitézy hangsúlyozta: azzal, hogy Budapest népes külső kerületei között kapcsolatokat teremtenek, lényegesen, 10-20 perccel rövidítik le majd az emberek utazását. Azt az elképzelést is ismertette, hogy a külső körvasúton óránként és irányonként legalább négy vonat járjon.

A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) hétfőn közölte, hogy a Városliget autómentesítéséhez szükséges közlekedési fejlesztések tervezése is elindul. A kisföldalatti végállomásánál az M3-as autópályáról érkező 1500 autónak P+R-parkoló, Rákosrendező déli vége fölött új híd épül majd villamossal, kerékpárutakkal, járdákkal. A BFK közölte azt is, hogy elindult az autómentes Városligetről szóló honlapjuk az automentesvarosliget.hu címen. A BFK a tervező bevonásával kérdőíves igényfelmérést kezdeményez majd az új honlapon, hogy a környék lakói és az itt közlekedők elmondhassák a véleményüket a közlekedési fejlesztésekről.

MTI

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version