Kiemelt hírek

Elindult a forgalom „Budapest legokosabb hídján”

Published

on

Forrás: Fürjes Balázs hivatalos Facebook-oldala

Vasárnap két, egyenként 120 tonnás M62-es mozdony különböző sebességekkel haladt át az Déli összekötő vasúti hídon.

Szenzorok segítségével a nap 24 órájában, folyamatosan mérik a vonatok hídra gyakorolt hatását, így a mérnökökhöz minden információ valós időben jut el.

„Ma, vasárnap a dinamikus terheléses teszt volt az utolsó nagy próbatétel azelőtt, hogy este meginduljon a forgalom a Duna felett átívelő új sínpályán, az új déli összekötő hídon a Rákóczi híd mellett” – közölte Fürjes Balázs, a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Facebook-oldalán tegnap.

Fürjes szerint a hidat nyugodtan nevezhetjük Budapest legújabb hídjának is, „hiszen a régi, elavult hídszerkezeteket teljesen kicseréljük a Déli összekötő híd esetében. A régi szerkezet első darabjának cseréje fejeződött most be, ráadásul mindössze 1 év kellett egy teljesen új híd helyére illesztéséhez” – írta.

Az államtitkár úgy látja, hogy ez Magyarország „legokosabb” hídja, hiszen szenzorok segítségével a nap 24 órájában, folyamatosan mérik a vonatok hídra gyakorolt hatását, és így a mérnökökhöz minden információ valós időben eljut.

Fürjes elmondta, hogy vasárnap két, egyenként 120 tonnás M62-es mozdony (népszerű nevén Szergej) különböző sebességekkel haladt át az új hídon. „5, 20, 40, 60, 80 km/órás sebességgel mentek, robogtak, a legvégén a 80-ra gyorsult mozdonyok maximális fékerővel lefékeztek, hogy azután újra fölgyorsítsanak. Azért, hogy a fékezéskor, illetve gyorsításkor föllépő erők következményeit is mérni lehessen. A teszt sikeres és eredményes volt” – írta.

„A Főváros és Karácsony Gergely által is támogatott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia (budapestvasut2040.hu) garantálja, hogy a vasút fejlesztésével megduplázódik az elővárosokból vasúttal érkezők száma. A tapasztalat bizonyítja: ez történt a nemrég felújított esztergomi és székesfehérvári vonalakon” – írta Fürjes Balázs.

168.hu

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version