Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Kiemelt hírek

Papucs orrán pamutbojt

Létrehozva:

Forrás: Vates

Többek között Ady Endré-s, Arany János-os, de akár Frida Kahló-s, vagy michelangelós pólókat vagy pulóvereket is lehet venni a vates.hu oldalon. Az újítás pedig: mesefigurák.

A Vates Project is úgy kezdődött, mint más hasonló márkák élete: egy fiatal megálmodta, majd jegelte az ötletet, pár évvel később pedig megindult a vállalkozás. A fiatal ebben az esetben Csányi Péter volt.
„A Vates alapvetően egy irodalom-inspirált ruházati márkaként indult el tavaly májusban. Mostanáig főleg költők, írók arcképei és idézetei szerepeltek a termékeinken, ezzel pedig nem titkolt vágyunk volt az irodalom
és a magyar kultúra népszerűsítése a fiatalok között. Az öltözködés egy önkifejező eszköz: van, aki az irodalom iránti rajongását, más az adott idézettel való azonosulását tudja kifejezni a termékeinkkel” – nyilatkozta a Pesti Hírlapnak Csányi Péter, akinek találkoznia kellett Bárány Bencével a Vates Project születéséhez.

„Ha elhangzik a művészet szó, sokan egyből föld felett lebegő, fojtott hangon szónokló rémalakokra és nehéz nyelvezetű művekre gondolnak, ziccer, hogy visszahúzzuk a fejekben ezeket a földre, és segítsünk megmutatni az izgalmas, pezsgő oldalukat” – mondta Bárány Bence. A márka folyamatosan bővül, mostanra körülbelül 60-70 minta közül lehet válogatni, amik között vannak letisztultabb, egyszerűbb dizájnok, sima idézetesek, és extravagánsabbak is. Csányi szerint eladásokban mégis kimagaslanak a többi közül az Ady Endre és Szabó Magda-pólók, egy Örkény egyperces által inspirált telefontok, és egy pulóver, amin különböző versidézeteket montíroztak egymás mellé. Most pedig ezek mellé jönnek a mesefigurás ruhák is.

„Nem szerettünk volna olyan kollekciót, amely valamelyik korábbinak a megismétlése, de sokat gondolkodtunk rajta, hogy mitől működtek a költős termékeink. Ki vagy mi lehet az a karakter, akit ha pólón viszontlátunk, a minimum, hogy mosolyra húzódik a szánk, és még passzol is a Vateshez. Így jött a gyermekirodalom, rájöttünk, hogy bámulatosan tudjuk változtatni a kollekcióinkat: ha akarjuk, Ady, Babits, vagy paróka, vagy egyujjas kifordított bundakesztyű, vagy szobafestőpemzli, vagy papucs orrán pamutbojt” – mondta Bárány Bence, Csányi Péter pedig
hozzátette, hogy ezek azért igazán jó motívumok, mert egyszerűen mindenkinek jó ismerősei. „Ezek a mesék több mint 40 éve kerültek bemutatásra, mégis az összes azóta felnőtt generáció ismeri őket. Nemcsak időn
átívelő, de elképesztően kreatív alkotásokról is van szó, amelyek megérdemlik, hogy több figyelmet kapjanak. Most egy kicsit talán jobban vissza tudjuk őket hozni a köztudatba. Ezen túl, akik gyerekként tényleg ezeken a meséken nőttek fel, azok most viszszakapnak egy szeletet a gyerekkorukból.”

Legnépszerűbb cikkeink