Magyarország

2022-ig több mint ezer új metró, villamos, busz, troli állhat forgalomba Budapesten

Published

on

Fotó: Pesti Hírlap archív

A Magyar Közlönyben szerdán megjelent a kormány előző nap hozott határozata a környezetbarát budapesti járműbeszerzés támogatásáról. A kabinet döntésében leszögezi: a kormány kifejezetten támogatja, hogy Budapest Főváros Önkormányzata meglévő 61 milliárdos, szabad felhasználású hitelkeretéből 100 új trolit és villamost vásároljon a budapesti tömegközlekedés fejlesztése részeként.

A kormányhatározat megállapította, hogy a kormány intenzív támogatásával 2022-ig összesen 1052 vadonatúj metró, villamos, busz, troli állhat forgalomba a budapesti tömegközlekedésben. A kormánydöntés azt is rögzíti, hogy 2010 és 2021 között a kormány összesen több mint 1330 milliárd forinttal támogatja a fővárosi tömegközlekedést.

A kormány a Magyar Államkincstár adatszolgáltatása alapján rögzítette, hogy Budapest Főváros Önkormányzata jelentős, 224 milliárd forintos szabadon felhasználható likvid pénzállománnyal rendelkezik. A pénzügyminiszter jelentése alapján a kormány azt is megerősíti, hogy a fővárosi önkormányzatnak a kormány támogatása alapján van még szabadon felhasználható 61 milliárd forintnyi hitelkerete az Európai Beruházási Banknál.

A kormánydöntés legfontosabb rendelkezése leszögezi, hogy a kormány kifejezetten támogatja, hogy a főváros a 61 milliárdos, szabadon felhasználható hitelkerete terhére haladéktalanul beszerezzen 51 opciós jog alapján megvásárolható környezetbarát trolibuszt és 51 villamost.

Varga Mihály pénzügyminiszter az MTI-nek elmondta, jó hír a budapestieknek, hogy a világ legnagyobb hitelminősítő intézete, az amerikai Moody’s szeptember végén jó bizonyítványt adott a főváros pénzügyi-költségvetési helyzetéről.

A Moody’s leszögezte, hogy Budapestnek nagyon szilárd a likviditási helyzete és ellenállóképes a gazdasága, ezért stabilról pozitívra minősítette fel pénzügyi értékelését.

Varga Mihály leszögezte, hogy nagyon sok város örülne annak, ha 224 milliárd forintnyi szabad pénzállománya lenne, ahogy azt Budapest esetében a Magyar Államkincstár adatai rögzítik.

„Budapestnek van 224 milliárd forint szabad pénzállománya, 61 milliárdos fejlesztési hitele és a kormány még 60 milliárd forint budapesti városfejlesztés magára vállalására és megvalósítására is javaslatot tett a városvezetésnek. Így bőségesen meg van a fedezete a járműbeszerzési program folytatásának, új trolik és villamosok megvásárlásának” – fogalmazott Varga Mihály.

Fürjes Balázs, Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár  elmondta, hogy a kormány megerősítette elkötelezettségét Budapest fejlesztése, a budapesti közösségi közlekedés és a fővárosi járműbeszerzési program támogatása iránt.

Az államtitkár leszögezte, hogy a budapesti közlekedés fejlesztésével a kormány három cél elérését támogatja: az emberek gyorsabban és kényelmesebben jussanak el céljukhoz, legyen kevesebb a dugó és legyen tisztább a levegő, kevesebb a környezetszennyezés.

Fürjes Balázs emlékeztetett: mivel a fővárosnak van a kormány támogatásával korábban felvett, szabadon felhasználható 61 milliárd forint kedvező hitele az Európai Beruházási banktól, ezért semmi szükség új hitel felvételére.

„A kormány megerősített támogatásával folytatódhat a budapesti járműpark korszerűsítése. A városvezetés megkapta, amit kért, így beszerezheti a trolikat és villamosokat, a kormány támogatja ebben. Politikai viták ide vagy oda, a budapestiek érdekében kutya kötelességünk az együttműködés” – mondta.

(MTI)

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version