Magyarország
Kiírták a Déli Körvasút kivitelezési tervét
A tervek megvalósítása várhatóan 5 évet vesz majd igénybe.
Fontos mérföldkőhöz érkeztünk: ma a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési tenderét – írta Vitézy Dávid a Facebook oldalán. Mint fogalmaz ezzel az utóbbi száz év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztése kezdődik.
A beruházás részeként Kelenföld és Ferencváros állomások között elkezdődhet a harmadik – egyes szakaszokon pedig a negyedik – vágány építése, a meglévő vágányok teljes felújítása mellett. Emellett a Közvágóhídnál és Újbudán Nádorkert néven új megállóhelyek épülnek, valamint a fejlesztés keretében teljes egészében átépülhet a vasúti infrastruktúra, és új, nagy hatásfokú, Magyarországon másutt eddig nem alkalmazott, esztétikus, a felsővezeték-tartó oszlopokkal integrált zajvédő falak létesülhetnek.
Vitézy posztjából az is kiderül, hogy közel 13 kilométer új vágányt, 16 új vasúti kitérőt és két új megállót építenek, utóbbiakat 8 új mozgólépcsővel és 8 lifttel. Összesen 46 ezer négyzetméternyi zajvédő fal is helyet kap majd, valamit 6 darab hídrendszert is építeni fognak.
A poszt szerint a munkák a vasúti forgalom folyamatos fenntartása mellett és a városi közúti forgalom akadályozásának korlátai miatt rengeteg ütemben valósulhatnak csak meg, összesen kiviteli tervezéssel együtt várhatóan 5 évet vesznek majd igénybe.
“A fejlesztésre óriási szükség van, hiszen a klímaváltozás miatt egyre fontosabbak a környezetet kímélő, kötöttpályás közlekedési lehetőségek.” – írta posztjában Vitézy.