Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Magyarország

Megérkezett a kormány teherszállító repülője Ferihegyre

Vámosi Ágoston

Létrehozva:

Fotó: Shutterstock

A vakcina behozatalán sokat segíthet.

Délelőtt háromnegyed tízkor ért földet a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér 31R pályáján az új magyar szélestörzsű, Qatar Airwaystől vásárolt teherszállító, amely a a Flightradar követő rendszerén Wizz Air (Hungarian Government) jelzéssel és a HA-LHU lajstromjellel szerepelt – írja az Indóház Online. Vagyis a tulajdonos a magyar állam, az üzemeltető a diszkont légitársaság. A gép landolás után átgurult az 1-es terminál előterére.

A gép nem a Wizz színeiben érkezett, alapvetően továbbra is a Qatar festése van rajta, eltüntették azonban a légitársaságra utaló részleteket, szimbólumokat. Mostantól tehát ismét repül hazai bejegyzésű szélestörzsű polgári repülőgép, amint erre az Airportal is utal, az LH-lajstromjeleket korábban a Malév 767-esei kapták a hatóságtól. A kormány a járvány tanulságai alapján úgy döntött, szükség van egy szélestörzsű, polgári közlekedésben használható szállítógép beszerzésére. A Külgazdasági és Külügyminisztérium maga vásárolta meg a gépet, egyikét azoknak, amelyekkel a Qatar évekig üzemeltette budapesti teherjáratát.

„Amikor a gépnek a jövőben nem kell állami feladatot ellátnia, a Wizzair légitársaság használja majd, vagyis a magyar állam a szabad kapacitást bérbe adja, így a gép bevételt is termel”, olvasható a szeptemberi nyilatkozatban.

Ami a járványhelyzetet illeti, a gép szempontjából: egyfelől fontos lehet egy ilyen kapacitás a kormány kezében, ha újabb egészségügyi felszereléseket kell Magyarországra hozni, és ugyancsak döntő lehet a teherszállító szerepe, ha sikerül bevezetni a vírus elleni vakcinát, és ebből kell nagy tételt gyorsan és biztonságosan hazahozni. Amúgy a radikálisan visszaesett utasszállítás mellett a globális teherszállítás sokkal jobb állapotban van, sőt, a jelenlegi légiközlekedésnek a nagyobb hányadát jelenti, olyannyira, hogy továbbra is sok utasszállítóból szerelnek ki üléssorokat és alakítják át ezeket a gépeket időlegesen cargo-funkcióra a légitársaságok.

A vételárról a kormány ugyanúgy nem nyilatkozott, mint korábban az A319-esekéről.

Ami az A330F kapacitását illeti, a szállítható teher tömege 65-70 tonna lehet, ez függ attól, hogy mekkora távolságot kell, hogy berepüljön a gép, a gyártó által megadott 7400 kilométer 65 tonnára vonatkozik.

Legnépszerűbb cikkeink