Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Magyarország

14 milliós csalás történt a repülőtéri jegyekkel?

Létrehozva:

A Közlekedő Tömeg Egyesület a Budapesti Rendőr-főkapitányságon feljelentést tett ismeretlen tettes ellen üzletszerűen, jelentős értékre elkövetett csalás bűntette miatt a BKK repülőtéri buszjeggyel folytatott visszaélése kapcsán.

Az ügy előzménye, hogy az egyesület közérdekűadat-igényléssel fordult a BKK-hoz, melyből kiderült, hogy április 1. és szeptember 6. között 15 358 darab repülőtéri vonaljegyet adtak el jegyautomatákon keresztül, további 538 darabot pedig a mobiljegy alkalmazáson keresztül. Ezeket a darabszámokat a 900 forintos árral felszorozva kiderül, hogy több mint 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy olyan járatért, ami nem közlekedik. A BKK válaszában azt is elárulta, hogy ezeknek a jegyeknek töredékét, pár száz darabot váltottak csak vissza a pórul járt utasok. Válaszában a BKK arra hivatkozik, hogy a repülőtéri vonaljegyet a repülőtérre közlekedő más járatokon is elfogadják, azonban erről semmilyen hivatalos tájékoztatás nincs, az utasok pedig más termékekkel – például átszállójeggyel, vagy az egyébként is meglévő bérletükkel – olcsóbban juthatnak el a reptérre.

A koronavírus miatt lecsökkent a Liszt Ferenc repülőtér forgalma, ehhez igazodva április 1. óta nem közlekedik a 100E jelzésű járat, ami közvetlen kapcsolatot teremt a Deák Ferenc tér és a repülőtér között. A járat egyedi díjszabással közlekedik, csak repülőtéri vonaljeggyel vehető igénybe, melynek darabja 900 forint. Bár a 100E lassan fél éve nem közlekedik, a 900 forintos repülőtéri vonaljegy továbbra is megvásárolható a BKK jegyautomatáiból és mobiljegy alkalmazásából anélkül, hogy az utasokat megfelelően tájékoztatnák arról, hogy a járat, amire a jegyet veszik, nem is közlekedik – írja az egyesület.

 

Legnépszerűbb cikkeink